• Rollindynamite

Hjälp massa blod, mens?

Födde min dotter 1 september, alltså var det 6 veckor och 3 dagar sen. Avslaget är nästan helt borta, eller iaf blodet, har varit beigt det senaste och ganska slemmigt bara :s. Ibland har det kommit ut slem som verkligen hängt ut som snor när jag varit på toa :s. normalt? Har fått ha binda iaf och vanligt trosskydd har varit för lite. Har varit som massa flytningar typ kan man säga... iaf, idag märkte jag lite blod i bindan, eller det va blandat, typ rosa, senare märkte jag ganska mycket blod, som mens typ :s, nu mer mörkrosa, och nu igen blod den här gången inte rosa, även när jag torkar mig på pappret, som mens.. rinner inte ner i toan eller så men kommer när jag torkar mig på pappret och var lite i bindan. Blir toknervös för jag bada badkar här om dan för jag hade mjölkstock och feber, nu efteråt oroar jag mig för att det var lite för tidigt att bada och är rädd att de ngt pg a det?! Eller har jag världens otur och får min mens.. ? Hoppas inte. Helammar förresten..

• Svar på tråden Hjälp massa blod, mens?
  • Adonai

Kan inte svara på om det är din mens som kommit igång, men min mens har kommit igång så snabbt trots att jag helammat.

• Goa frun

Jag fick mens 6 v efter förlossningen.

mamma till 4
  • pigglet

2 av gångerna har jag fått tillbaks mensen i samband med avslaget, trots helamning minst var 3:e timme dygnet runt.
    Men det går ju inte veta om det är mensen eller inte. HAr du ont om du trycker nere på livmodern så är det inte bra. Eller om du får feber. Annars så får du kanske inte svaret förrän om en månad...

• Rollindynamite

Dum jag e som skriver att jag har otur om de e mens!!! Det e ju värre om det e ngt annat D: Hoppas det e mensen då.

• wildamamman

Kan vara rester av avslaget eller din mens som är tillbaka.

Att du badade behöver du nog inte vara orolig för! 

• Rollindynamite
    pigglet skrev 2010-10-16 21:18:31 följande:
    2 av gångerna har jag fått tillbaks mensen i samband med avslaget, trots helamning minst var 3:e timme dygnet runt.
    Men det går ju inte veta om det är mensen eller inte. HAr du ont om du trycker nere på livmodern så är det inte bra. Eller om du får feber. Annars så får du kanske inte svaret förrän om en månad...
    jag tror jag mår bra.. jag har haft mjölkstock och feber här om dagen men nu e det bra.. har däremot stressat upp mig massor.. Tror inte jag känner ngt i livmodern, eller jag trodde de nyss, vet inte.. Känner efter så jag bli tokig..
  • Rollindynamite
    wildamamman skrev 2010-10-16 21:21:07 följande:
    Kan vara rester av avslaget eller din mens som är tillbaka.

Att du badade behöver du nog inte vara orolig för! 
    oh hoppas..
  • Mamma till två mirakel

Jag slutade blöda efter 4 veckor....sen började jag blöda igen efter 5 dagar....och blödde 3 veckor till....skit skumt... sedan när sonen var 11 veckor fick jag min mens...

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • pigglet
    Rollindynamite skrev 2010-10-16 21:27:22 följande:
    Gör inte ont när jag trycker..
    Då är det nog ingen fara.
    Att du har mensvärk är ju inte så konstigt om du har mens   ;)
  • Rollindynamite

Nä fy e fortfarande rädd, har verkligen glömt hur det var o ha mens, hade inte riktigt fått tillbaka min mens riktigt heller när jag blev gravid efter o inte ha haft mens på 2 år efter ätit p-piller. Det e verkligen BLOD i massor nu. Illrött och droppar massa och kommer på papper, låter ju helt sjuk i huvudet när jag inte kommer ihåg hur de var o ha mens men så e det :P

• isisisis

Jag födde tvillingar.
    Först blödde jag i några veckor.
    Sedan var det uppehåll.
    Men sedan blödde jag SKYFALL 1,2 och 3:e mensen.
    Blödde igenom både binda och tampong på en gång.Förstörde byxor.
    Jag fick ha babysarnas  första blöjor på mig....

• pigglet

Man blöder ofta massor!!! första mensen. Det är inte alls ovanligt, men otäckt förstås.

Jag var på efterkontroll samtidigt som jag hade mens. Jag ifrågasatte om hon verkligen ville "kolla där nere" eftersom det forsade så mycket, men bm hävdade att hon säkert varit med om värre på förlossningarna   ;)

Känner du dir orolig så kan du ju ringa bm och kolla! Det är ju bra att få prata med en expert, och kanske tycker de att du kan komma så de får kolla?

Svar på tråden Hjälp massa blod, mens?