• Charlotta71

Olika grav.symptom vid olika graviditeter?

Hej,
    Vi har gjort 3 inseminationer och 8 IVF varav testet visade i morse att vi är gravida efter insättningen för två veckor sedan.

Jag hade lite mensvärk torsdag och fredag men känner nu INGENTING. De två tidigare gångerna vi varit gravida så har jag haft molvärk varje dag (dessa har slutat i MA/MF).

Någon annan som varit med om att det är helt olika gång från gång?

Tack på förhand och kram
    Lottis

• Svar på tråden Olika grav.symptom vid olika graviditeter?
  • Garmina

De gånger vi molvärk som ökat efter hand, slutade det i MF.
    SEdan kan det vara normalt med mensvärk då och då när livmodern växer...
    Visst kan det kännas olika men jag tror det är positivt att din molvärka har lagt sig :)

• Charlotta71

Garmina; tack snälla för ditt svar! Jag ska försöka att inte fundera så mycket men efter den resa vi gjort med mycket sorg efter två MA så orkar vi liksom inte riktigt bli glada och tro på detta längre...

Jag var övertygad om att mensen var på gång och igår kväll hade jag riktigt mensvärk och tänkte att den kommer i natt. Nu är det kavlugnt och ett tydligt GRAVID på stickan.

Vi håller tummarna!
    Kram Lottis

• Charlotta71

Tack snälla för ditt svar Teskedsmamman.
    Jag hoppas verkligen att det är min tur denna gång.

Lottis

• Stumpan84

Har två graviditeter bakom mig. Första graviditeten så hade jag noll symtomer! Verkligen noll... Andra graviditeten så fick jag spända och svullna bröst redan 7 dagar efter äl... molande värk kom senare, typ vecka 5-6 och illamånede i vecka 8 ca... det finns många som har absolut noll symtomer genom hela graviditeten så man ska inte bli rädd för att man har lite eller inga symtomer alls. Man ska inte heller bli rädd för att man har exakt alla symtomer och man knappt kan komma upp ur sängen!

Jag sitter själv och väntar på min mens som skulle ha kommit idag men inget än och jag har, precis som du, molande värk som bara kommer då och då och det finns en liiiiiiiiiiiiiiten chans att jag skulle kunna vara gravid men det får tiden utvisa =)

Hoppas allt går bra för er denna gången och även om det är oroligt pga tidigare erfarenheter så försök tänka positivt! Det är er tur nu =)

• Charlotta71

Tack Stumpan för ditt inlägg och jag håller tummarna för dig med!
    Jag har ingen molvärk alls nu sedan i fredags men hoppas att du har rätt. Jag känner mig bara lite allmänt uppblåst. Jag får se vad ett kommande VUL visar om några veckor. Ska ringa sjukhuset imorgon och meddela status och får då tiden.

Vi hoppas att det är VÅR tur nu!

Lottis

• Stumpan84

Uppblåst är också symtom då tarmarna svullnar upp lite ju.... När ska ni på vul? Kanske kan få komma tidigare om ni nu har en historia av MA?

• Charlotta71

Men  tarmarna svullnar väl inte så tidigt i graviditeten, det här är ju precis i början? Jag får VUL-tid när jag ringer IVF-kliniken och talar om att vi är gravida.

Lottis

• Stumpan84

hehe när jag va i vecka 6 så va jag riktigt svullen! Gå in i mitt album och titta... tror de ligger ifrån vecka 6 där...

• LindaBell

Jag har precis plussat och kan befinna mig i v 4-5. Känner ingenting!! Inga ömma bröst, de är lika mjuka och slappa som vanligt Skrattande Dock otroligt trött, men det kan ju vara efter hela IVF-resan man gått igenom med allt vad det innebär. Men inga andra symtom. Hade jag inte sist heller, ändå oroar jag migRynkar på näsan tycker det skulle kännas skönare om man kände mer.

• Charlotta71

LindaBell; då känner du och jag precis likadant, dvs INGENTING! Jag är också trött men tror att det beror på resan med 4 inseminationer och 8 IVF de senaste 2,5 åren....

Har fått två MA, därav min rädsla att det är "tomt" i magen igen......

Håller tummarna för dig!

• Solkattan

Hej!
    Har ju bara varit gravid en gång och känner igen mig i ångest över att leta symptom...
    Förstår helt din rädsla över att det inte ska gå vägen. Satt o tänkte på hur "svart o vit" det är med en tidig graviditet. Antingen är man gravid eller inte. Man kan ju inte vara "nästan" gravid. Eller gravid till 73%.
    När man kommer längre i graviditeten så kommer funderingarna på könet. Kanske är det en pojke.. eller en flicka?
    Men varför skulle man inte redan på ett tidigt stadium kunna börja fundera på könet. kanske är det en flicka i min mage.. därav att jag mår mer illa? Eller kanske är det en pojke... därav att jag fått fler finnar.. osv.
    Försöka dra symptomen till att barnet är av det ena eller andra könet. istället för att "det finns nog ingen bebis i magen". Kanske låter allt det här jätteflummigt... men att tänka positivt ska ju kunna "flytta berg".
    ( men åhh ja.. jag oroade mig till sömnlöshet i fleera veckor vid graviditeten... men om jag har den stora lyckan att bli gravid igen så har jag lovat mig o sambon att försöka fokusera på att det ska bli barn istället för missfall).
    Gick hos en mödrapsykolog under graviditeten som faktiskt sa något mycket tänkvärt. Hon sa att en graviditet är som att flyta med en båt igenom ett smal kanal med mycket sevärdheter efter sidorna. Du kan inget annat än sitta i båten o hänga med. Att då under denna förhållandevis korta tid sitta o lusläsa en guidebok eller oroa dig till det yttersta fråntar dig ju den njutning som du äntligen borde känna...

• Charlotta71

Solkattan; Åh vad vackert sagt av psykologen, det ska jag verkligen försöka ta till mig av.

Jag är ju rädd eftersom jag vi mina två förra graviditeter kännt massor av växtvärk tills jag fått mina MA. Nu har jag inte känt någonting sedan i fredags då jag var övertygad om att mensen skulle komma....det SKRÄMMER mig för det påminna om mina MA.

Kram

• Charlotta71

Någon annan med olika erfarenheter från olika graviditerer som slutat med bebis eller kanske MA eller annat tråkigt?

• Charlotta71

Lördagens positiva resultat har visat sig negativt med sjukhuset i morse, fattar ingenting...... Jag har ingen mens vilket jag ALLTID får två veckor efter äggplock.

Troligen har en liten stannat för en kort stund men ville inte vara med längre...

ENORMT TUNGT NU......

Väntar på att sjukhuset ska ringa.

Kram

Svar på tråden Olika grav.symptom vid olika graviditeter?