Ni som födde prematurt, vilken vecka?
Jag har börjat fundera om det finns någon vecka som är "vanligast" att man föder prematurt. Så för er som fött förtidigt, fyll gärna i vilken vecka ert barn föddes. Själv har jag fött i vecka 33.
Jag har börjat fundera om det finns någon vecka som är "vanligast" att man föder prematurt. Så för er som fött förtidigt, fyll gärna i vilken vecka ert barn föddes. Själv har jag fött i vecka 33.
Fött och fött... Plockades ut urakut i 28+1 efter TUL.
Ja ordet fött kanske borde ha varit fått istället. Jag ser att jag fick med det tre ggr
Båda mina barn har fötts prematura och tillväxthämmade i vecka 36+3 resp vecka 35+3.
Lillebror vecka 32. Han är tidigast av alla. Jag själv är född vecka 34.
Max kom med akutsnitt v.26+2 efter att han fått snattat inne i 2 hela dagar innan de inte va bra för nån av oss (jag hade preeklampsi och ctg kurvan såg inte bra ut)
I vecka 33 (katastrofsnitt pga moderkaksavlossning).
du kan ju kolla på socialstyrelsens hemsida, i det medicinska förlossningsregistret. Där ser du hur vanligt det är att föda i respektive vecka. En undersökning på FL blir nog ganska missvisande.
Första pojken föddes i v 22+6 & andra pojken i v 30+3
Dotter v 36+0, son v 34+5
jag födde min dotter veka 35. väntar mitt andra barn nu.. får se när den lille kommer