Värma vatten i vattenkokare
Kan man värma vatten till ersättning i vattenkokare? Vi har en som man kan ställa in gradantalet på, och jag värmer alltid till stora killens välling.
Kan man värma vatten till ersättning i vattenkokare? Vi har en som man kan ställa in gradantalet på, och jag värmer alltid till stora killens välling.
Klart du kan. Likväl om du värmer i micron kan du värma i vattenkokaren. Kan ju inte finnas renare vatten än vårt svenska kranvatten :)
Absolut kan du göra det. Det har jag gjort till mina båda barn. Inga problem, visslingen tar det längre tid än micron för att man måste kyla mjölken. Men jag tror det är "nyttigare" för barnet. Du skrev också att du kan ställa in grad antalet då är ju det ännu bättre, ställ bara in som det står på förpackningen (har för mig att det är 70 grader).
Inga problem
Japp, värmer till 40 grader i min vattenkokre och blandar i ersättningen.
Jag gjorde aldrig det eftersom jag var rädd för bakterier och annat äckligt. Istället kokade jag upp vatten och ställde in i kylen så jag snabbt kunde blanda till rätt temperatur på ersättningsvattnet nästa gång.
Men vi har egen brunn och bebisen var prematurfödd. Hade vi haft kommunalt vatten och en fullgången bebis hade jag kanske resonerat annorlunda.