• Carlosmami

hi-way eller freeway, liten bil!

Hej. Snart måste vi byta bilstol. Det blir antligen en britax freeway eller hi-way..
    fördelar eller nackdelar?

Vilken är minst?! Vi åker inte bil ofta så stolen kommer bara sitta kvar i bilen.

Det viktiga är, vilken stol är minst?
    Den ska få plats i en toyota corolla.

• Svar på tråden hi-way eller freeway, liten bil!
  • cicci85

Är inte säker men jag tror att Freeway tar minst plats. Den är dock lite lägre i ryggstödet, den är faktiskt väldigt liten och den går ju inte heller att köpa ny... Tänk på att den inte ska bli äldre än 8-10 år så länge ditt barn använder den. Jag skulle köpa en hiway.

• Kina79

Jag har båda stolarna.
    Free-Way tar väldigt mkt mindre plats men är som sagt även lite kortare i ryggen.
    I bildtråden finns bilder på min dotter ( i mitt galleri med förresten ) när hon sitter i båda två, där ser man skillnaden.

Hi-Way har stödben och finns att köpa ny. Free-Way slutade säljas 2007 eller 2008, så de begagnade på Blocket har ju några år på nacken. jag skulle inte rekommendera dig att köpa en via Blocket utan att i så falla köpa av någon du känner och litar på.
    Den ska ju dels vara okrockad, oskadad och förvarad bra.

• Kina79

Jag kan tillägga att Ellen är 4½ nästan och är 98-99 cm lång.

• Carlosmami

Tack så mycket! Jag har själv ingen bil så stolen kommer inte användas mycket alls. Hade tänkt köpa en ny bilstol när jag själv skaffar bil. Har sett en hiway på blocket och tror det blir en sån, freeway ser lite gamla och ofräcsha ut, lägger hellre några hundralappar mer för en lite fräschare trots allt.
    Tack för svar!

Svar på tråden hi-way eller freeway, liten bil!