Ska jag behöva lämna in skilsmässa?
Att vara bonusmamma är inte lätt, har själv ett barn på 17 år och väntar nu ett barn med min nya man. Han har barn sen tidigare som är 6 år, våran relation har hela tiden varit bra och vi har inte haft några större problem med våra barn.
Nu till saken, under de senaste 11 månaderna har jag fått gråtit varje helg när det är byte mellan min man och hans x, det kommer hela tiden beskyllningar och påhopp, hon klagar på allt man någonsin kan komma på, nu sedan vi gifte oss i somras så har hon försökt vända hans son emot mig, trots att detta barn hela tiden vill ha närkontakten och nattas av mig. Hon stör oss varje dag när sonen är här, kräver daglig kontakt med honom trots att han inte vill, våran familj håller på splittras i nuläget pga av henne.
När hon fick reda på att vi väntar barn bröt helvetet loss, då skulle hon ha sonen på heltid och vi få ha honom varannan helg, hon ansåg helt plötsligt att min man va värdelös som pappa och att hon krävde ensam vårdnad. Nu har vi beställt tid hos familjerätten efter kallelsen vi fick och det känns jättebra att vi får komma dit och prata med nån.
Nu till problemet, jag känner ingen glädje alls kring vårt gemensamma väntande barn, det har varit all fokus på hans x och son under 11 månader och jag går i valet och kvalet att behålla vårt barn, ska jag behöva skilja mig och ta bort något jag innerst inne vill ha med mannen jag älskar för att en annan person knäcker oss???
Någon där ute som har haft en liknande situation och som kan ge råd?