• bestfriends80

Vad gör man?

Jag har en son på 4 veckor och han får bara ersättning. Han får Nan. Men han har så ont i magen och verkar ta i så mycket typ som att han inte kan bajsa. Jag har messmör i ersättningen så han kan bajsa men han tar i hela tiden ändå. Är han förstoppad? Bajset är ju inte hårt? Han fiser väldigt mycket.
    Vad ska man göra??

• Svar på tråden Vad gör man?
  • Lady Namárië

Om han faktiskt bajsar och bajset inte är hårt låter det mer som att han är gasig. Du kan hjälpa både bajs och luft på traven genom att ge honom magmassage flera gånger om dagen. Be bvc visa dig, eller kolla beskrivningen här: minbebis.com/blogg/mariatheres/bra-tips-pa-magmassage/

Vad använder du för flaska? Mam Ultivent eller Dr Browns kolikflaskor hjölper till att förhindra att han får i sig lift när han äter. Monifom-droppar slår sönder gasbubblorna. De finns på apoteket.

Är han förstoppad och ddet inte hjälper med massage och olja/messmör i flaskan kan du dels testa att byta ersättning för att se om han mår bättre av Semper (barn är olika, man får prova sig fram). emper har en sort som heter Bifidus för förstoppade barn, kanske Nan har något liknande? Du kan också köpa Laktulos på apoteket och droppa direkt i flaskan.

So say we all
  • Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2010-10-14 13:46:18 följande:
    Vad använder du för flaska? Mam Ultivent eller Dr Browns kolikflaskor hjölper till att förhindra att han får i sig lift när han äter. Monifom-droppar slår sönder gasbubblorna. De finns på apoteket.
    Haha, jag skriver som en kratta med bebis på armen. LUFT och MINIFOM skall det förstås vara.
    So say we all
  • bestfriends80

Vi har tetstat Minifom och semper magdroppar men har inte hjälpt. Vi använder en sån där anti colic flaska,,

• cattizzz

Kolla så att han inte är komjölks allergisk det var min dotter inga antikolik falskor eller miniform droppar hjälpte vi fick speciall kost som kallas nutamigen och bara efter några dagar blev allt mycket bättre men den maten är på resept som hämtas ut på apoteket

• bestfriends80

Vi hade Nan 1HA ett tag med men det fungerade inte..Hur kan man tetsta om han är komjölks allergisk?
    vi har haft sempersmagdroppar i typ 3 veckor

Svar på tråden Vad gör man?