• MoneyMonkey

Grät du av lycka/kärlek när du hade fött ditt barn?

Gjorde du det? Vällde tårarna fram och allting kändes så perfekt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-13 23:00
    Själv så grät jag inte, jag kände mig inte speciellt lycklig ens. Mer förvirrad och omskakad.

Min man grät inte heller men berättade i efterhand att han försökt låtsas, för det som är PK är ju att tårarna ska spruta och man ska vara sååå lycklig och sväva på moln när man precis blivit förälder

Efter ett tag, några veckor efter förlossningen, när vi väl hade vant oss vid att vara föräldrar, så kände vi båda en otroligt stark kärlek till vårt barn Blir intressant att se hur det blir nästa gång.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Grät du av lycka/kärlek när du hade fött ditt barn?
  • Blgebo

Ja, med trean i alla fall. Kommer inte ihåg om jag grät efter de andra

• Minikatt

Allt kändes helt perfekt men jag grät inte till min egna stora förvåning! Jag är väldigt känslosam av mig och gråter för allt, men inte när sonen föddes trots att jag såklart var väldigt glad och lycklig just då I efterhand har pappan berättat att det kom några tårar precis innan han kom ut, när halva huvudet var ute och jag kände på hans hår.

• SilverEmma

Nej...tyckte inte det var någon stor grej direkt. Älskar dock ungarna idag.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • klumpfh

Direkt efter hon kommit ut nej, jag hann inte reagera utan han bara röra vid henne lite sen tog neo henne. Jag fatta nig inte riktigt vad som hänt.

• Fiyali

Jag grät när jag fick ha första flickan hos mig första gången(tog tre timmar efter snitt). Andra flickan grät jag också, men direkt efter snittet när hon lades på mitt bröst:)
    Sen grät jag nog av utmattning i säkert tre veckor efter :)

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Honeyrose

nej jag grät inte av lycka. visst var jag så otroligt glad men jag var dessutom helt utmattad och tjaa jag brukar inte ofta gråta av lycka även om det nog har hänt, möjligtvis att det kan ha "tårats" till lite i ögonen lite senare men jag minns inte

Svar på tråden Grät du av lycka/kärlek när du hade fött ditt barn?