• Motljus

Ta med Brio Spin på flyget?

Vi ska flyga till teneriffa med vår son. Fick veta att man kan ta vagnen med på flyget, hur tycker ni som har rest att det har funkat? Vi har en Brio Spin.
    Det är första gången vi ska flyga tillsammans hela familjen så lite tips och råd mottages tacksamt

• Svar på tråden Ta med Brio Spin på flyget?
  • lokisse

skulle köpa en slit och släng byggy med fullt liggläge för resor och liknande. det är sa trakigt om vagnen gar sönder

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
  • Dixie

vi har rest både med en brio kombi och med carena easy och det har fungerat bra - men om ni inte behöver en liggvagn med er hade jag köpt en enklare sulky som resevagn att ta med, så slipper man vara så rädd om vagnen på resan! 

• eec82

säger som andra skulle nog köpa en resesulky men om ni reser med spinn ta av bakhjulen å ha dem separat för att minska risken att få en skev å sned vagn.

• Motljus

Tack för era svar
    Blir nog till att köpa en resevagn då.

• angeni

Vi hade ne emmaljunga scooter med till thailand gick utmärkt. Och jag röstar för att ta en ordentligare vagn med. Vi hade inte klarat oss med en liten paraplysulky eftersom att dottern sov middagar på dagarna och kunde då sova i vagnen.

Vagnen fungerade även utmärkt att gå med samt att gå i sanden på stranden med

• lokisse
    angeni skrev 2010-10-13 20:05:21 följande:
    Vi hade ne emmaljunga scooter med till thailand gick utmärkt. Och jag röstar för att ta en ordentligare vagn med. Vi hade inte klarat oss med en liten paraplysulky eftersom att dottern sov middagar på dagarna och kunde då sova i vagnen.

Vagnen fungerade även utmärkt att gå med samt att gå i sanden på stranden med
    det gör min med men det funkar utmärkt med en sulky med liggläge som jag dessutom oftast far ta med till gaten (flyger ganska ofta)
    Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
Svar på tråden Ta med Brio Spin på flyget?