• Mirme

Bra skolor i Rissne eller Sundbyberg??

Hej

Vi skall inom kort flytta till Rissne från norra Sverige och jag har värsta ångesten för skolan. Har ett barn i åk 5 och vet varken ut eller in. Vilken skola ska man välja? Är det någon som känner till något om skolorna där.

Funderar även på om det finns några andra bra skolor i Sundbyberg eller Stockholm som man bör titta närmare på?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Bra skolor i Rissne eller Sundbyberg??
  • Eylin

Hej jag bor i rissne, rissne skolan ska vara bra och miklagård, min dotter går på miklagård  f- klass, varb i rissne kommer ni bo?

• LenaNivis
    Mirme skrev 2010-10-13 12:44:29 följande:
    Hej

Vi skall inom kort flytta till Rissne från norra Sverige och jag har värsta ångesten för skolan. Har ett barn i åk 5 och vet varken ut eller in. Vilken skola ska man välja? Är det någon som känner till något om skolorna där.

Funderar även på om det finns några andra bra skolor i Sundbyberg eller Stockholm som man bör titta närmare på?

Tacksam för alla tips!
    Har ni tittat på Vittras skolor. Vittra är ett friskoleföretag som bland annat har en skola i Sundbyberg -Vittra Brotorp, en i Solna nära gränsen till Sundbyberg -Vittra Frösunda och  flera grundskolor och förskolor i hela Stockholmsområdet. Här är adressen till Vittras hemsida www.vittra.se

Lycka till!
Svar på tråden Bra skolor i Rissne eller Sundbyberg??