• lixomsofie

söker människor som fick barn mellan 15 och 19 år

Hej  alla läsare! Jag heter Sofie och läser till fritidsledare år 2 och ska skriva ett examensarbete med rubriken "ung mamma och vad det innebär, förr och idag". Jag tänkte genomföra intervjuer med mina deltagare. Jag är på jakt efter fyra mammor som fick sitt första barn mellan 2007 och 2010 som var mellan 15 och 19 vid förlossning samt fyra mammor som fick barn mellan 1970 och 1980 och då var mellan 15 och 19 år.

Syftet med studien är "Undersöka vilka påfrestningar man ställs inför som blivande och nybliven mamma gällande både psykiska, somatiska och sociala aspekter, samt se om det skiljer sig åt för 20-30 år sedan mot idag."

Så är du intresserad av att delge mig dina erfarenheter så skulle jag tycka det vore väldigt roligt!
    Jag bor i nordöstra skåne så viss närhet (skåne och södra småland/halland) vore bäst i första hand men jag har även relativt lätt för att genomföra en tripp till ex. sthlm så boendet ser jag inte som ett problem idag.
    Svara här på tråden, skicka ett mail till mig, [email protected] eller ring mig på 0733 478 278!
    Tack på förhand!
    Sofie Finné

• Svar på tråden söker människor som fick barn mellan 15 och 19 år
  • MammaJolene

jag har fått 2 barn o är 21 år snart .. var 18 år då mitt första barn föddes

• avocadomacka

Har två barn som jag fick när jag var 18 & 19 år... :) 

• j a g

Har en dotter som är född 05 dock. var då 17 år. Ställer gärna upp om du inte hittar andra

• Alla

Jag fick mitt första barn 1994, då var jag 17år. Jag ställer gärna upp om det funkar för din undersökning.

• lixomsofie

hej Alla! du ligger tyvärr utanför mitt spann... men tack för visat intresse...
    alla andra som har svarat får gärna berätta lite mer om var ni bor, hur gamla ni är idag m.m så ska jag se hur det ser ut på andra ställen jag kollat...
    tack ännu!!

• Chessy

Hej! Jag är 18 år och fick min son i februari, då va jag 17.

• Sannalinden

Hej! Jag fick mitt första barn när jag fyllde 15år (2007). Nu är jag 18år och har 3 barn :)

• tezzypoo

Jag var 19 då jag fick mitt första barn Liam som är född -07 

• Mymemlan

Jag fick mitt barn då jag var 19 år, är född 1990 själv. Min son är född i oktober 2009 den 22. :) Bor dock i norrbotten.

• lixomsofie
    Hej
    Sannalinden och tezzypoo!!

var bor ni tjejer??
  • AbouSamra

jag är 18år och fick barn för 1månad sedan.

• Sommarblomma

Jag var 17 år när jag fick min dotter. Hon föddes den 8 April 09

• lixomsofie

Ni som fortfarande är intresserade av att delta får gärna skriva sin msn eller lik. eller maila mig så kan vi bestämma vidare! gäller de som fick barn mellan 2007 och maj 2010, och var mellan 15 och 19 år!!

[email protected]

• mzmaa

Jag var 19år då min dotter föddes. 4 månader sedan! :p

Svar på tråden söker människor som fick barn mellan 15 och 19 år