söker människor som fick barn mellan 15 och 19 år
Hej alla läsare! Jag heter Sofie och läser till fritidsledare år 2 och ska skriva ett examensarbete med rubriken "ung mamma och vad det innebär, förr och idag". Jag tänkte genomföra intervjuer med mina deltagare. Jag är på jakt efter fyra mammor som fick sitt första barn mellan 2007 och 2010 som var mellan 15 och 19 vid förlossning samt fyra mammor som fick barn mellan 1970 och 1980 och då var mellan 15 och 19 år.
Syftet med studien är "Undersöka vilka påfrestningar man ställs inför som blivande och nybliven mamma gällande både psykiska, somatiska och sociala aspekter, samt se om det skiljer sig åt för 20-30 år sedan mot idag."
Så är du intresserad av att delge mig dina erfarenheter så skulle jag tycka det vore väldigt roligt!
Jag bor i nordöstra skåne så viss närhet (skåne och södra småland/halland) vore bäst i första hand men jag har även relativt lätt för att genomföra en tripp till ex. sthlm så boendet ser jag inte som ett problem idag.
Svara här på tråden, skicka ett mail till mig, [email protected] eller ring mig på 0733 478 278!
Tack på förhand!
Sofie Finné