• AoN

Tips på bra "lekdator"

Hej!

Jag letar efter en rolig "lekdator" som är anpassad för mindre barn (typ 3-5 år). Jag har inte kollat så mycket utan hoppas på tips här först...

• Svar på tråden Tips på bra "lekdator"
  • höbåtsolle

Ja, man ska ju lära ungarna tidigt att det inte finns annat i livet än att sitta framför datorn.

Skämt åtsido, min dotter fick datorn in med modersmjölken. Det var en Mac, vilket jag kan rekommendera, även då var de mycket lätta att lära, för barn såväl som vuxen. Men barnet behöver ju inte sin egen maskin fören i tonoren, så de kan ju använda familjedatorn, under uppsikt, förstås.

• Redbit

Vi har en FisherPrice Laugh & Learn. Dottern fick den när hon fyllde tre och har haft riktigt kul med den. Det går i perioder som allt annat, men hon har lärt sig många bokstäver den vägen och efter mycket testande också lärt sig hur man styr det inbyggda labyrintspelet... ibland hämtar hon sin dator och sitter bredvid när jag eller pappan sitter med vår.
    Numera lessnar hon ganska snabbt på den dock, men den lär ju hålla tills lillebror ska ha den om ett par år!

• WhiteAngels
    Jag funderar också på en ,först funderade jag på en till min 3 åring men sen fick jag höra att det var för vårt för 3 åringar så då funderar jag mer på min 7 åring,så att han på så sätt kanske ska gå mer intresse för bokstäver och siffror osv...
Svar på tråden Tips på bra "lekdator"