Joico skrev 2010-10-11 23:37:44 följande:
Blir lätt så
Har ingen erfarenhet av den, mer än att många inte gillar den. Den tar stor plats, skymmer ofta sikten och har krånglig montering vilket ökar risken för felmontering. Dessutom är den bara godkänd till 18kg
Jag skulle rekommendera dig en Britax Hi-way! Lätt att installera, passar de flesta bilar och godkänd till 25kg bakåtvänt på alla platser.
Kom ihåg att alltid prova bilstolen innan ni köper, oavsett modell. Prova gärna med barnet också
Och jag säger tvärtom. Har haft både BeSafe iZiKid och Britax Hi-Way och BeSafen är klart bättre i mina ögon.
Ja, den är lite krånglig att installera och därför ingen stol man flyttar ofta, men har man ingen behov av att ta ut stolen ofta så är den mycket bättre. Det där med felmontering fattar jag dock inte. Så särskilt svårt att förstå hur den ska sitta är det inte, det tar bara lite tid.
När den sedan sitter på plats så sitter den verkligen stabilt. Britaxen känns aldrig helt stadig, hur mycket man än spänner remmarna. Bägge mina killar suttit bättre i BeSafen. När de blir lite äldre (ca 2 år kanske?) kan de dessutom klättra upp i den själva, vilket är omöjligt i en Britax som är så vinglig...