• lovegun

Örebro/Kumla mammor! =)

Vill träffa andra mammor i min ålder är 19 år och bor i Kumla! =) men ska förhoppningsvis flytta till örebro snart....
    Har en dotter på 1 år som gärna vill ha lekkompisar :D

• Svar på tråden Örebro/Kumla mammor! =)
  • dditte

Hej! Jag bor i Karlskoga, är 18 år & har en dotter på 1 år. :)

• lovegun

Hey!
    va roligt att någon svarade =)
    Är du hemmamamma eller vad gör du om dagarna?

• dditte

Min dotter går 15tim vecka på dagis medans jag söker jobb, haha.
    Vad gör du?

• lovegun

Hehe okey, går det bra då? :)
    Nä jag är hemma...mina föräldrardagar tog precis slut så nu ska man försöka komma på vad nästa steg blir.
    Vill verkligen inte lämna henne på dagis än. Och i örebro finns det ju något som heter vårdnadsbidrag...så om jag lyckas hitta en lägenhet så blir det att flytta dit, vara hemma med wilma och försöka plugga :)

Hur trivs ni i karlskoga då? Jag och pojkvännen funderade ett tag på att flytta dit, tyckte det var så fint där. Men han fick nyss jobb här i Kumla hos min farfars företag ^^

• dditte

Thea verkligen älskar dagis & hon har utvecklats så mycket! På hennes dagis så är det barn mellan 1-5år, så hon lär sig & tar efter mycket vad dom äldre gör. :) Mitt jobbsökande går däremot inte så bra, men det är bara att kämpa på hehe.
    Ja, jag har hört talas om det!  Jag ville inte heller lämna Thea på dagis först, men nu ångrar jag mig inte en sekund. Fast det skulle ju vara mysigt om hon var hemma med mig på dagarna också förståss!
    Vi trivs jätte bra här, det är så lugnt &  så hemmatrevligt.

Vad hade du tänkt att plugga? :)

• lovegun

Ja det är ju en possetiv sak med dagis, att dom träffar många andra barn :)
    Men jag skulle må så dåligt att lämna bort henne, så jag ska försöka göra allt jag kan för att kunna ha henne hemma till att hon är minst 3 år.
    Först måste jag plugga upp alla betyg, var ju dum och hoppade av skolan under andra året.
    Gick i skola i Örebro (risbergska) och att åka buss från Kumla till Örebro och sen ut till karslund när man mådde illa utav graviditeten var hemskt x) Så jag sket i allt och flyttade upp till pojkvännen i Dalarna ^^
    Så nu måste dom skolåren tas igen :)

Nä det verkar inte gå bra för någon att hitta jobb just nu :o
    Ingen utav mina vänner som har gått ut gymnasiet har fått jobb än, det är anledningen till att jag hellre vill plugga än att börja söka jobb..
    Vad är det du vill jobba med då? :)

En sak jag verkligen blev helt förälskad i var naturen i Karlskoga, hur nära det var till sjön. Älskar hav och sjöar :)

• loulin

Hej :) Jag är 20 år, bor i Örebro och har en son på 10 månader :) 

Svar på tråden Örebro/Kumla mammor! =)