• Amanda01

Info om Gripe Water tack!

Hej!

Har skrivit lite om detta tidigare men får knappt svar. Testar igen!

Jag har en liten bäbis på 9 veckor. Lillen hade kolik i ett par timmar om dagen fr o m vecka 3 till vecka 6. Sedan avtog det och kinkiga kvällar tog över och bäbis matades med lite anisvatten och Gripewater då smärtorna kom, minifom även. En dag bestämde jag att jag slutar med allt o då blev hon plötsligt HELT bra o hace inte ont alls i nån vecka.

Igår kom det dock tillbaka gånger 1000000. Idag gav jag henne Gripe Water, ca en tesked och efter 15 min var hon lugn och kunde sova. Slump eller inte..vet ej. Men nu idag gjorde jag samma sak med samma effekt.

Min fråga, vad vet ni om Gripe Water...? Har ni använt det? Hur har ni doserat och hur ofta har no gett det?

Har provat allt mot kolik så alla magdroppar..massagetips osv har jag redan varit med om... vill mest veta mer om Gripe Water och hur det ska användas.

Ni som använt fänkålsvatten får gärna berätta om det med...

VÄnligast

/A

• Svar på tråden Info om Gripe Water tack!
  • Amanda01

en jääääätteeeepuff!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Marie0002
    Hej

Jag har provat gripe water snart en vecka till min tjej på sju veckor. Hon har inte kolik men har haft jätte ont i magen några gånger. Ser oxå att efter bara några minuter efter att hon fått gripe water så släpper det. Jag har gett 5ml när hon har jätte ont och 2,5ml när hon verkar ha lite mindre ont. Så jag är jättnöjd. Minifomen känns som bortkastade pengar. Hur har det gått för dig?

Hälsningar Marie
  • Amanda01

Samma här, 2.5 ml när hon verkat ha mindre ont..5 vid jobbigt ont. När hon verkade ha kolik (aldrig diagnostiserat  men hon grät väldigt mkt av magont fr o m vecka 3 till vecka 9 ungefär, så kändes det som om att Gripe water hjälpte. Var svårt att få henne att svälja det i början, men nu älskar hon det o sväljer gärna o gråter när hon inte får mer....

Nu är hon ju lite äldre o tarmarna börjar vänja sig vid denna värld :D men dagar hon vaknat av gaser o inget rapande eller masserande fungerar, så ger jag henne Gripe Water så pruttar hon ut allt direkt... ibland hör jag hur magen bara kurrar till helt högt allt eftersom hon sväljer vattnet...helt sjukt...

• Izziepox

Hej, 

Jag letar efter gripe water och undrar vart ni har hittat det?

Mvh iris 

Svar på tråden Info om Gripe Water tack!