Pappor i Visby?
Hej, finns det några pappor i Visby som letar efter en pappakompis?
Jag och min fästmö bor i Visby och vi är båda 22 år, vi är nyinflyttade!
Hej, finns det några pappor i Visby som letar efter en pappakompis?
Jag och min fästmö bor i Visby och vi är båda 22 år, vi är nyinflyttade!
Tjena,
vi (jag, sambo och två små barn) bor visserligen inte längre i Visby, utan i Klintehamn.. när flyttade ni hit till ön och varför?
MVH Robban
Vi flyttade hit efter sommaren. Fick fast anställning på Svenska Spel och vi ville testa på att bo här (men när vi bestämde det var inte barnet planerat :) )
Hur gamla är ni?
Aha Svenska Spel, kanske får man jobba där i framtiden.. jag pluggar på högskolan och vill bli systemutvecklare. Vi är 31 och 28 år gamla, barnen är 5.5 år och 6 månader.
Vi flyttar till Roma i Februari, lite närmre stan.. det är najs!
Nå, hur trivs ni då? Gotland är inte helt fel va? ;)
Hej igen,
Aha ok jag jobbar själv med IT som Unix och Oracle systemtekniker.
Nej Gotland är fint, men det är lite jobbigt att all vår familj är på fastlandet.
Stort hopp där på barnet hade ni där iaf
Jag vet hur det är med släktingar på fastlandet, mina bor på västkusten. Jag flyttade hit för 3.5 år sedan.
Man får försöka åka över eller bjuda hit dom så ofta tid och ekonomi tillåter, speciellt när det är barn och barnbarn inblandat så vill man ju verkligen att det skall gå att träffas så ofta som möjligt.
Jo det är ett rejält hopp mellan barnen men det beror på att stora tjejen är sambons barn sedan ett tidigare förhållande, sedan fick vi ett gemensamt också. Det är skönt med så stor åldersskillnad faktiskt, ingen avundsjuka direkt utan hon tycker mest det är jättekul med en "egen" liten bebis.
Unix.. vi laborerade lite med det i våras då vi testade lite forks och pipes i C bland annat. Jag är nog mer bekväm med Windows. Java är min grej.. =) Gillar du Svenska Spel som arbetsgivare?
God Jul och Gott Nytt År på er
Ja precis. Gotland är underbart på många sätt men det är ett helsike det här med familjen på fastlandet ... det är dyrt att sitta och flyga hela tiden (och jobbigt med spädbarn...)
Vi får se hur länge vi blir kvar, jag trivs underbart på jobbet, Svenska Spel är en underbar arbetsgivare. Lite kass lön dock jämfört med Stockholm
Ok jag är själv inte så mycket för Windows. Men jag programmerar ju inte så mycket ..
Hur långt har du kvar på utbildningen, vad blir man när man är "klar"? Vet inte hur det ser ut på utvecklarfronten hos oss, det är ju en helt annat verksamhetsområde.
God jul!