Frågor om Taiwan
Jag och min man har stått i kö hos AC och BFA 1,5 år och varit gifta i ett år och nu i höst ska vi gå föräldrautbildningen för att kunna påbörja utredning i början på nästa år. Taiwan är det land som intresserar oss mest just nu. Det verkar som att barnen tas väl om hand där och vi gillar även processen med att mammorna får vara med och välja familjer (även om det kanske är tufft för oss svenskar ibland att konkurrera med amerikaner osv). Vad jag kan förstå från BFA:s hemsida så borde vi kunna skicka in sina papper dit nästa höst om allt går enligt planerna. Om vi gör det till hösten har jag isf precis hunnit fylla fyrtio år (maken är fem år yngre). Vad tror ni som har erfarenhet då om medgivandeålder? Är vi för gamla för 0-18 månader? Skriv gärna och berätta ni som adopterat därifrån eller är på väg att göra det. Vet att vi kommer att få input om detta längre fram i processen men är så nyfiken redan nu. Det sätter ju igång en väldig massa tankar när man anmält sig till föräldrautbildningen.