• Dina0001

Ska åka ensam skulle vilja resa på en gruppresa. Finns det?

Jag ska åka på semester ensam nästa år. När jag gogglar på gruppresor så hittar jag bara att man måste vara en färdig grupp alla redan som bokar en gruppresa hos en resebyrå.

Jag ska åka ensam men vill ingå i en gruppresa med guide och sånt. Helst vill jag till USA och New York men finns det sådana resor med andra resmål tittar jag på det också.

Jag hörde via kompisar om att någons föräldrar hade åkt till Kina på gruppresa med guide osv. De kände dock inte de andra som ingick i gruppen utan bokade två platser på denna gruppresa. Så vill jag också göra fast bara boka en plats. Gogglar jag på fel ord (gruppresa)?

• Svar på tråden Ska åka ensam skulle vilja resa på en gruppresa. Finns det?
  • MammaG

Jag tycker du helt enkelt ska gå in på en resebyrå och fråga. Här där jag bor driver en god vän en resebyrå som ordnar gruppresor bland annat till Kina och Sydafrika, och jag har inte fattat det som att han bara tar emot grupper. Han har kontor i Örebro, och resebyrån heter Contour Air och har telefonnummer  019 - 672 16 60.
    Du hittar dem också på www.contour.se

• Brumma

Singelresor som ovanstående nämnde har min pappa åkt med flera gånger.
    Det är som sagt INTE ngn "flörta o leta partner" resa, utan helt enkelt en möjlighet att åka på gruppresa på lika villkor.
    Häromåret åkte han på en "vanlig" gruppresa, med en vanlig resebyrå - det var väl ganska trevligt men nästan alla som åker , åker med sin kärlek...
    Då blir man alltid tredje hjulet, oavsett hur trevliga medresenärerna är.
    På singelresor åker alla på lika villkor - ensamma o där för att uppleva o umgås.
    Han har fått flera vänner på dessa resor, i alla åldrar, o de senaste åren åker han på en eller två resor varje år.
    Tycker absolut du ska ge det en chans!

• Brumma

Just det - man BEHÖVER inte dela rum, pappa betalar alltid lite extra så får han eget rum.

• MajaVira
    bellanotte skrev 2013-03-25 18:52:54 följande:
    Cool hej, kolla www.singelresor.org . det är resor för dem som åker på gruppresor ensam men kan dela rum med annan resenär. alltså ingen dejtinggrrej utan seriöst för dem som åker själv.
    Tråden är från 2010...
Svar på tråden Ska åka ensam skulle vilja resa på en gruppresa. Finns det?