• M C

    Tröttsamma sk djurrättsaktivister - när ska de lära sig?

    Igår satt några väl valda representanter för de som släppte ut 17000 minkar i svt och försvarade sitt beteende i debatt.

    Fråga till de som tycker detta är den rätta vägen: hur tänkte ni - lite mer långsiktigt?

    Jag har förgäves försökt hitta klippet på SVT men det verkar inte ligga med, det ska vara Debatt nr 6. Beklagar.

    Minkuppfödning - hur är det skillnad på det och ko, får eller grisuppfödning? Är det OK att döda allt övrigt djurliv för att frige minkar som kommer dö (i exakt samma skor som gris, får eller ko) iallafullafall?

    Hur kan det vara OK att sätta folk i kånken? Deras barn då? Hur tänkte ni då?

    Om det är så överdjävligt, hur kan man förbättra? Finns det verkligen inga sätt du personligen kan göra livet till döden (som för alla andra djur vi lever på, av och med) behagligt? Kan du bygga bättre burar? Kanske samla in pengar? Kan du övertyga minkfarmaren om att ni (för jag förutsätter att det inte är en ensam idiot, jag förutsätter flera som hetsar varandra till dessa otroliga illdåd) kanske kan göra lite skillnad i näringen?
    Varför inte engagara dig politiskt? Eller varför inte bara låta bli att frisätta minkarna?

    För något så överdjävla korkat som att frige minkarna får man leta efter.
    Jaaaa, viiiisst, vi skapar en död zon här, en där absolut ingen överlever - jaaa, braaaa! *not*

    När ska dessa demolerare förstå att det inte är det korkat korta steg A som är det rätta? *trött* Verka genom systemet era muppar!


    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Svar på tråden Tröttsamma sk djurrättsaktivister - när ska de lära sig?
  • Ejin

    jag bor i det aktuella området där minkarna släpptes ut och körde på den vägen som ligger precis jämte idag och kan säga att dom som släppte ut minkarna borde tvingas dit och se den fruktansvärda massakern dom har ställt till med.. Det låg döda, blodiga utsmetade minkar över hela vägen under ett par km.. Vidrigt var de.. det sprang även skräckslagna stackare fram och tillbaka över vägen och bara väntade på döden...
    och detta var bara dom som fick gå den minst plågsamma döden till mötes genom att bli överkörda. I skogen kryllar det ju av tusentals fler som kommer svälta ihjäl...
    Vidrigt är vad det är..
    Jag är inte heller en stor beundrare av minkfarmar men nog finns det bättre sätt att visa sitt missnöje än att släppa 17000 minkar rakt in i en plågsam död...

  • M C
    Ejin skrev 2010-10-08 21:48:40 följande:
    jag bor i det aktuella området där minkarna släpptes ut och körde på den vägen som ligger precis jämte idag och kan säga att dom som släppte ut minkarna borde tvingas dit och se den fruktansvärda massakern dom har ställt till med.. Det låg döda, blodiga utsmetade minkar över hela vägen under ett par km.. Vidrigt var de.. det sprang även skräckslagna stackare fram och tillbaka över vägen och bara väntade på döden...
    och detta var bara dom som fick gå den minst plågsamma döden till mötes genom att bli överkörda. I skogen kryllar det ju av tusentals fler som kommer svälta ihjäl...
    Vidrigt är vad det är..
    Jag är inte heller en stor beundrare av minkfarmar men nog finns det bättre sätt att visa sitt missnöje än att släppa 17000 minkar rakt in i en plågsam död...
    Äh fy fan.

    Du borde säga ifrån högre. Inte bara här.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • April barn

    Intressant :)

    Jag tycker inte det är ok att släppa ut minkarna i naturen då de förmodligen kommer dö ganska plågsamt, de borde tagit dem därifrån och avlivat dem/sålt dem till personer som ville ha dem som tex husdjur ( det är INTE ok med pälsuppfödning!)

    Jag tycker det är ok att döda och äta djur sålänge djuret har levt ett humant liv och får en human/smärtfri död.

    Något som skulle hjälpa djuren mycket är om fler engagerade sig/skänkte lite pengar till djurorganisationer.

  • M C
    Zeplien skrev 2010-10-08 22:02:31 följande:
    Intressant :)

    Jag tycker inte det är ok att släppa ut minkarna i naturen då de förmodligen kommer dö ganska plågsamt, de borde tagit dem därifrån och avlivat dem/sålt dem till personer som ville ha dem som tex husdjur ( det är INTE ok med pälsuppfödning!)

    Jag tycker det är ok att döda och äta djur sålänge djuret har levt ett humant liv och får en human/smärtfri död.

    Något som skulle hjälpa djuren mycket är om fler engagerade sig/skänkte lite pengar till djurorganisationer.
    Så du använder inte skinn? Du bor i södra europa antar jag? För plastskor är man inte så varm i här där jag bor.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Isnogood

    Kan bara hålla med TS...


    Ejin skrev 2010-10-08 21:48:40 följande:
    jag bor i det aktuella området där minkarna släpptes ut och körde på den vägen som ligger precis jämte idag och kan säga att dom som släppte ut minkarna borde tvingas dit och se den fruktansvärda massakern dom har ställt till med.. Det låg döda, blodiga utsmetade minkar över hela vägen under ett par km.. Vidrigt var de.. det sprang även skräckslagna stackare fram och tillbaka över vägen och bara väntade på döden...
    och detta var bara dom som fick gå den minst plågsamma döden till mötes genom att bli överkörda. I skogen kryllar det ju av tusentals fler som kommer svälta ihjäl...
    Vidrigt är vad det är..
    Jag är inte heller en stor beundrare av minkfarmar men nog finns det bättre sätt att visa sitt missnöje än att släppa 17000 minkar rakt in i en plågsam död...
    Förvånad HAFIFAAN FörvånadSkrikandes Borde tamefaan vara skottpengar på människor som e så otroligt korkade att de inte kan tänka längre än till "åh, jag öppnar dörren o då är de fria"
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • M C

    Det blir så löjligt när man sätter or dpå en sån här huvudlös aktion - spring spring spring sätt hästarna fria åååååååååååååååååååååå åååå ååååå-åååå...


    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • April barn
    M C skrev 2010-10-08 22:04:18 följande:
    Så du använder inte skinn? Du bor i södra europa antar jag? För plastskor är man inte så varm i här där jag bor.
    Fejk skinn vet du Flört
  • sininen

    Det djurrätsaktivisterna menar med att släppa ut minkarna för att dö är inte för att rädda minkarna. Utan för att djurplågarna inte ska få tjäna pengar på dom. Sverige har misslyckats fatalt med att kontrollera minkfarmarna och då tar aktivisterna saken i sina egna händer. 


  • M C
    Zeplien skrev 2010-10-08 22:08:16 följande:
    Fejk skinn vet du Flört
    Så då är det inte 26 minus i tre veckor hos dig antar jag.
    justmystica skrev 2010-10-08 22:10:15 följande:
    Det djurrätsaktivisterna menar med att släppa ut minkarna för att dö är inte för att rädda minkarna. Utan för att djurplågarna inte ska få tjäna pengar på dom. Sverige har misslyckats fatalt med att kontrollera minkfarmarna och då tar aktivisterna saken i sina egna händer. 
    Nästa steg - livborgargarde. Vive la france och storma le bastilje slottet nästa.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • April barn
    M C skrev 2010-10-08 22:15:51 följande:
    Så då är det inte 26 minus i tre veckor hos dig antar jag.
    justmystica skrev 2010-10-08 22:10:15 följande:
    Det djurrätsaktivisterna menar med att släppa ut minkarna för att dö är inte för att rädda minkarna. Utan för att djurplågarna inte ska få tjäna pengar på dom. Sverige har misslyckats fatalt med att kontrollera minkfarmarna och då tar aktivisterna saken i sina egna händer. 
    Jo men jag tycker det är värt det, vill inte gå runt i plågade djur på fötterna :/ går ju att köpa mycket annat bra även fast det inte är äkta skinn.
    Mina vinterskor är fejkskinn men en massa foder.
Svar på tråden Tröttsamma sk djurrättsaktivister - när ska de lära sig?