• Japan87

Pergotime - Vilken kur blev er lyckoträff när det kommer till PLUS på stickan ???

Själv ska jag börja på första kuren pergotime imorgon!

Ni kan väl skriva i lite varför ni behövt pergotime osv ... om det är pga pco eller liknande ...

Hur levde ni under tiden med pergo ... Någon speciell kost ?
    Gick ni ner i vikt något ?
    Hur levde eran karl ... ?

Gjorde ni saker för att "slappna av" lättare osv ? (för visst kan man bli uppstressad av att befinna sig i bebisverkstan??!)

Hoppas så många som bara kaaaan röstar o skriver ett litet inlägg =)=)

Kram på er alla!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pergotime - Vilken kur blev er lyckoträff när det kommer till PLUS på stickan ???
  • Caranlachiel

Vi lyckades på kur nummer 2, innan dess hade vi försökt i 9 månader på egen hand.

Jag behövde pergotime pga mina pco-äggstockar, jag får gissningsvis ägglossning 1-2 ggr om året och behöver därför hjälp att få ägglossning varje månad. De sista 2-3 månaderna innan vi började med pergotime, samt under de två pergotimekurerna, använde vi oss av äl-stickor för att veta när det "var dags". Den månad det tog sig hade jag äl runt midsommar men vi hade så himla mycket för oss de dagarna så vi fick aldrig riktigt till det. Lyckades ändå!

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Japan87
    Caranlachiel skrev 2010-10-07 13:10:17 följande:
    Vi lyckades på kur nummer 2, innan dess hade vi försökt i 9 månader på egen hand.

Jag behövde pergotime pga mina pco-äggstockar, jag får gissningsvis ägglossning 1-2 ggr om året och behöver därför hjälp att få ägglossning varje månad. De sista 2-3 månaderna innan vi började med pergotime, samt under de två pergotimekurerna, använde vi oss av äl-stickor för att veta när det "var dags". Den månad det tog sig hade jag äl runt midsommar men vi hade så himla mycket för oss de dagarna så vi fick aldrig riktigt till det. Lyckades ändå!
    Ok =) Åh va roligt! =) Då är du i 4-5e mån ?? =)

Ok, samma som mig då ... har också pco-äggsockar!

Är ni normalviktiga o sådär eller ? (kanske man inte får fråga, hehe)
    Sj är jag lite mullig sådär, väger kanske en 7 kg för mkt just nu, men har redan gått ner 5 kg =)=)

Är så förväntansfull!!
  • Japan87

Ingen mer som glivit gravid med hjälp av pergo som vill rösta ?? =)

Kom igen nu! =P

• Susanna87

Kur 2 här. Slutade tyvärr i missfall. Nu har jag tagit min första pergotimekur efter missfallet och har BIM om sex dagar.

• bollanmollan

minns inte exakt men barn nr 1 tror jag blev till på första eller andra kuren, 2an som ligger i magen på 3 eller 4 försök med pergo.

• Fimpen72

kur nummer 3 tog det sig. Tvillingar

• Caranlachiel
    Japan87 skrev 2010-10-07 13:25:29 följande:
    Ok =) Åh va roligt! =) Då är du i 4-5e mån ?? =)

Ok, samma som mig då ... har också pco-äggsockar!

Är ni normalviktiga o sådär eller ? (kanske man inte får fråga, hehe)
    Sj är jag lite mullig sådär, väger kanske en 7 kg för mkt just nu, men har redan gått ner 5 kg =)=)

Är så förväntansfull!!
    Nej nej, är inte gravid nu. Detta var för ett par år sedan, pojken är 1,5 år nu.

Jag är inte överviktig alls utan har alltid varit underviktig. Har inga andra symptom på att jag har pco-äggstockar än just äggstockarnas utseende samt det faktum att jag inte har ägglossning varje månad. 
    Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Serendipity

Kur 1 (en tablett) år 2005: Blev en pojke född 2006
    Kur 1 (en tablett) år 2008: Blev en flicka född år 2009

Pergotime pga PCO och mens endast ett par ggr om året.
    Inte överviktig, snarare tvärtom.

Slappnade inte av ett dugg men blev gravid ändå

• Japan87
    Susanna87 skrev 2010-10-07 16:11:07 följande:
    Kur 2 här. Slutade tyvärr i missfall. Nu har jag tagit min första pergotimekur efter missfallet och har BIM om sex dagar.
    ok, va tråkigt =/ beklagar! Men håller tummarna för BIM nu =) Hoppas mensen håller sig mkt lååångt borta!!! =P
Svar på tråden Pergotime - Vilken kur blev er lyckoträff när det kommer till PLUS på stickan ???