kan Hcg nivån öka trots missfall?
Jag plussade för 2 veckor sedan (enligt veckoindikatorn var jag i v4-5) men började sedan blöda ungefär som mens och har blödit sedan dess. Jag har varit säker på att det är ett missfall, även om jag vet att man kan blöda under graviditeten. Men det känns inte längre som om jag är gravid. Blödningarna avtog för 3 dagar sedan och vi hade sex på kvällen och då tiltog blödningarna igen.
Nu tänkte jag att Hcg nivån borde ha sänkts efter dessa två veckor och tog ett nytt test men då visar detta test att jag är i mer än 5 veckor. Alltså har Hcg nivån ökat. Är jag alltså fortfarande gravid? Detta är så förvirrande, vad enkelt det skulle vara om ett plus var ett plus.
Barnmorskorna sa för en vecka sedan att det är bara att avvakta...men hur länge ska jag avvakta? tror jag ska ringa imorgon och se om jag kan få en tid ändå. Kan de se något om jag fortfarande blöder eller är blodet i vägen då?
Har också varit utomlands denna vecka och eftersom jag var så säker på att jag fått missfall så har jag druckit några glas vin. *dåligt samvete*
Någon som känner igen sig eller kan ge mig något svar?