• chazbo

10 dagars som inte bajsar

En fråga/undran

Vår son ammades tills i torsdags då jag tog det svåra beslutet att ge upp amningen av flera olika orsaker. Så i torsdags morse började vi med ersättning. NAN 1
    Han tar flaskan, äter bra, verkar inte ha ont i magen och sover gott.
    MEN han har inte bajsat sen dess och nu är det lördag. Ska jag vara orolig? Har försökt med febertermometern men det bryr han sig inte det minsta om. Hur skulle ni andra göra?

Tacksam för svar och hjälp

• Svar på tråden 10 dagars som inte bajsar
  • sarasol

Det är bara 2 dygn sedan ni började med ersättning så om han inte skriker och verkar ha ont skulle jag inte vara orolig. De bajsar mer sällan när de äter ersättning. Sen kan han självklart ha blivit trög i magen av omställningen, är detta fallet så finns det ju olika metoder att göra bajset lösare på. 
    Jag skulle avvaktat lite om han inte verkar ha ont som sagt. 

• chazbo

Ok man e ju lite nojjig så här i början!! Vilka metoder tänker du på?

• chazbo

Åhh vad härligt med ett sånt svar. För att förtydliga det hela ytterligare så slänger jag ned messmör i den ljumna ersättningen och väntar tills den smält.

Det här är det jag gillar med FL. Man kan få så mycket bra (och dåliga) svar. Fick ett topp bra tips ang röda stjärtar för typ 1,5 år sen. Potatis mjöl. Funkar toppen.

• Mamma till Simon
    chazbo skrev 2010-10-02 16:07:04 följande:
    Åhh vad härligt med ett sånt svar. För att förtydliga det hela ytterligare så slänger jag ned messmör i den ljumna ersättningen och väntar tills den smält.

Det här är det jag gillar med FL. Man kan få så mycket bra (och dåliga) svar. Fick ett topp bra tips ang röda stjärtar för typ 1,5 år sen. Potatis mjöl. Funkar toppen.
    japp bara att klicka i och skaka så det smälter, lycka till!
    (Börja med en tsk ibland, har jag fått ge mer men det märker du ju om du behöver)
  • chazbo

Tack snälla igen. Hör av mig hur det funkar. Ska be maken köpa messmör genast.

Svar på tråden 10 dagars som inte bajsar