• Maddes Mamma

13-dagars dieten

Hej!

I somras gick jag igenom 13-dagars dieten med fint resultat: Jag gick ned de kilon jag hade som mål (7 kilo)men har under hösten gått upp ett par igen. Det har till största delen berott på slarviga matvanor utan regelbundenhet.
    Jag känner mig inte alls bekväm med min kropp och ska därför, en gång för alla, försöka bli av med samtliga mina graviditetskilon.

Jag kommer, förutom dieten, även försöka powerwalka 8 km om dagen.

Någon som liksom jag väger lite för mycket och har tillräckligt med driv att genomföra dieten tillsammans med mig? Jag är grymt målmedveten och VET att jag kan klara det.

För att redan nu bemöta skeptiker vill jag säga: Ja, jag vet att det inte är den bästa dieten MEN den fungerade bra på min (och min mans...) kropp sist. Jag behöver en kickstart och vill se resultat fort, därför passar den mig fint.

Jag kommer rapportera vikt samt föra en liten jornal över hur det går varje dag. Hoppas någon mer vill vara med!

Stor KRAM!
  • Svar på tråden 13-dagars dieten
  • Maddes Mamma

DAG 1
    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
    Lunch: 2 hårdkokta ägg, spenat kokt i vatten, 1 tomat
    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

DAG 2
    Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell
    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

DAG 3
    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
    Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 4
    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
    Lunch: 1 liter juice, 3 dl naturell yoghurt
    Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten keso naturell (250 g)

DAG 5
    Frukost: 1 riven morot med citron
    Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör
    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

DAG 6
    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot
    Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

DAG 7
    Frukost: 1 kopp te utan socker
    Lunch: Ingenting
    Middag: 1 grillad lammkotlett, färsk frukt

DAG 8

DAG 9
    Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell
    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron, 1 frukt

DAG 10

DAG 11
    Lunch: 1 liter juice, 3 dl yoghurt naturell
    Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso naturell (250 g)

DAG 12
    Frukost: 1 riven morot med citron
    Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör
    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

DAG 13
    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot
    Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

• Taurus

Jag testar gärna den efter nyår.. fast jag dricker inte kaffe så veti fan hur jag ska fixa det ..

• Maddes Mamma

Dag 1:

Vikt: 68,0 kg
    Känner mig otroligt peppad! Sist jag gick dieten, gick jag den tillsammans med min man. Upplevde det positivt att vara två MEN samtidigt lite jobbigt att hela tiden höra hur sugen han var på att äta både det ena och det andra... Nu tror jag mig kunna tänka bort mat och suget bättre.
    När jag duschade och vägde mig imorse blev jag bara ännu mer hågad - om två veckor bör jag i alla fall vara 5 kg lättare. Vi ska på en bjudning den helgen och jag tänker inte köpa stassen före dan innan - förhoppningsvis en storlek mindre än vad jag idag hade behövt.

Håll tummarna för mig idag!
    Inte lätt att börja på en lördag men jag ska klara det! Vadå, det är faktiskt bara två veckor och lördagarna BORDE ju vara den tuffaste dagen. Så imorgon känns det nog lättare! Kram!

• molie

Denna tråd är precis vad jag behöverGlad
    Jag har funderat så många gånger på att göra denna, har gått ner en del men under väldigt lång tid och nu vill jag se resultat! vet att det inte är den bästa dieten, men det är min kropp och jag stoppar om jag skulle må alltför dåligt.
    Med andra ord så hänger jag på från och med i morgon!

• nykropp

Vore det inte bättre att lägga om din kost så du kan fortsätta gå ner i vikt tills du är nöjd istället för att plåga dig själv med denna sortens lösningar?

• Taurus
    nykropp skrev 2010-10-02 22:04:13 följande:
    Vore det inte bättre att lägga om din kost så du kan fortsätta gå ner i vikt tills du är nöjd istället för att plåga dig själv med denna sortens lösningar?
    Antagligen gör hon det efteråt, då hon tappat i vikt.
  • Maddes Mamma

Molie: Kul att du är med! Vi peppar varandra!
    Nykropp: Precis som Taurus säger, så gör jag det efter att ha fått kickstarten. Och tro mig, jag är vanligtvis ingen osund människa utan styrketränar 2-3 ggr i veckan. Problemet är bara att gravidkilona ändå inte vill bort! Och så är det ju för vissa, oavsett hur mycket de tränar så försvinner inte rumpan, låren och magen.

Dag 2:
    Vikt: 67,4 kg
    Har tappat 0,6 kg sedan igår. Bra!
    Upplevde faktiskt gårdagen som helt okej! Bytte ut köttet på kvällen mot lax istället, då jag har mycket lättare för att äta fisk. Enligt min näringslära ska det funka lika bra. Tilläggas bör också att jag dricker flera koppar kaffe om dagen, inte bara en som det står i menyn. Det funkade ändå bra sist jag gick dieten och kaffet kan jag INTE vara utan!
    Idag ser jag framemot 10 skivor skinka och lite yoghurt till lunch. Känns riktigt smarrigt! Dessutom ska jag ut och gå min 8-kilometers runda.

Kram på er!

• molie

Dag 1 Min startvikt är 75,9

Har legat och pendlat mellan 74 och 76 länge nu, vill så gärna komma närmare 70 strecket så att jag får en kick igen.

• Taurus

jag är gravid så jag kan inte vara med, men jag hejjar på er..

Svar på tråden 13-dagars dieten