Exfrun från helvetet, det är inte alltid bonusförälderns fel!
Jag har på köpet fått 2 bonus barn och exfrun från helvetet.
Fri uppfostran heter det! Jag som har läst Barn & Fritid på gymnasiet har fått lära mig att barn mår bra av regler. Vad hände med det?
Min sambos äldsta son på 8 år vill att han skall ligga i hans säng tills han har somnat för så gör hans mamma. När mammans nya kille jobbar på annan ort så sover pojkarna i hennes säng. Detta i sin tur har medfört otaliga kvälls snack om detta och den älsta sonen säger till sin mamma att hon skall säga till pappa hur han skall göra.
Mat är ett annat problem, man äter i stort sätt ingenting och när man är hos sin mamma så får man mackor 1 timma efter det att man har ätit middag om man inte tycker om maten. Man skall även ha med sig mackor till skolan varje dag om man inte tycker om maten i Bamba. Vad jag vet så finns det alltid potatis, pasta, ris, sallad, knäckebröd och mjölk i bamba som man kan äta om man nu inte tycker om det som serveras till. Skall man växa upp på mackor????
Den här exfrun har så många knepiga ideer för sig så att jag blir tokig, släpper iväg barnen till skolan fastän dom har obehandlade löss mm.
Vad skall jag göra? Det här skapar stor irritation i hemmet och middagarna är rent olidliga, dom sitter och håller för näsan för att dom skall svälja och bara konstrar. Låt mig då säga att varken jag eller min sambo serverar mackor för att dom inte äter upp! Men vad skall jag som bonus förälder göra? Jag har försökt säga att vi i vårat hem har regler som gäller här och sen finns det "regler" som gäller hos mamma.