• r78ks

Jaha, då är man oförklarigt barnlös då...

Jaha, då var man klassad som oförklrligt barnlös.... fast det känns skönta tt nu veta att det inte är något fel på mig eller min man så känns det tungt då de ej vet varför vi inte blir gravida. Nu vill de att vi ska vänta/prova i 6 månader till innan vi får börja göra inseminationer eller IVF.... jobbigt. Vi har ju väntat tillräkligt länge tycker jag.

Hur har ni andra det, ni som är klassade som oförklarligt barnlösa? Har ni fått göra inseminationer IVF eller annat? Fick ni vänta efter att ni fick bra resultat på era första prover?

• Svar på tråden Jaha, då är man oförklarigt barnlös då...
  • Linha

Jag fick också stämpeln nyligen... Blev ganska ledsen och knäckt men nu är vi tillbaka på banan igen Vår läkare skickade iväg remiss på ivf direkt men det är 20 månaders väntetid så det känns ändå så gott som hopplöst Sen fick jag Pergo att äta trots att jag har ÄL. Jag hoppas att vi får testa insemination i väntan på IVF men det vet jag inte än.

Vänta å vänta, vi gör inget annat. Tycker du ska tjata till dig insemination till att börja med. Vem vet det kanske funkar!

• Winnie

Jag och min sambo blev klassade som oförklarligt barnlösa. På ett sätt var det jobbigt att inte få veta vad som var fel, men egentligen tycker jag ju innerst inne att det är bra. Då finns ju trots allt fortfarande möjligheten att lyckas på egen hand.

V blev uppsatta i landstingskön för IVF direkt när utredningen var klar. Vi valde dock att göra IVF privat eftersom vi inte ville vänta i 1½ års kö (vi lyckades på första försöket).

• Cosette

Hej
    vi tillhör också oförklarigt barnlösa! Jag har fått Pergotime två gånger nu för ökad skans till att bli gravid. Tyvär utan resultat, första behandlingen blev det förmånga ägg & vi fick sexförbud "förstor risk för femlingar sa de" andra gången "förra mån" fick jag på en halv dos 4 st ägg men ändå blev det ingen bäbis... jag fattar inte! allt såg ju så låvande ut.
    Vi har försökt i 4 år nu, för 1.5 år sedan fick jag ett missfall efter att ha blivit gravid spontant "vi var ju så lyckliga" efter missfallet fick vi vänta 1 år innan vi fick komma tillbaka.

Kram frå en som som har tappat hoppet...

• Pico

Här är en till! Vi fick diagnosen för drygt ett år sedan (har försökt i 3 år). Vi blev satta i ivf-kö med en gång men fick även testa insem direkt medan vi väntade. Vi flyttade till en ny stad i den vevan och började om på ny kula tidigt i höstas. Vi har nu hunnit med 2 insem till och ska börja med ivf efter nyår (det är nämligen igen kö här i Gävle).

Önskar er all lycka till!!

• r78ks

men jag vill också bli satt i kö för ivf och försöka insemination...... det är så jobbigt att tjata när man mår så dåligt psykiskt också av detta men jag ska samla på mig krafter snart

• Leo 78

Gud vad tråkigt att ni behöver vänta. När jag och min sambo blev utredda så innehöll hans spermaprov "turligt" nog för få spermier, så min gynekolog trodde att det skulle vara näst intill omöjligt för oss på egen hand. Han satte oss därmed i kö för IVF med en gång.
    Men när min sambo senare gjorde om spermaprovet var allt ok. Så vi är också oförklarligt barnlösa och jag ska göra mitt första frysförsök efter jul eftersom jag hade ett ma för några veckor sedan.
    Stora kramar och lycka till!! Från Leo

• Agronom

Vi är också utredda med diagnosen oförklarligt barnlösa. Visst känns det tungt att trots kanonvärden inte ha blivit gravid men samtidigt är vi jätte-tacksamma över att vi är ok och därigenom fortfarande har möjlighet att bli gravida på egen hand.

Vi kommer att göra insemination/er efter jul i väntan på att komma fram i IVF-kön som vi står i. Vi kanske även kommer prova privata IVF under väntetiden men självklart hoppas vi att det inte ska behövas .

• Linusida

Vi är också oförklarligt barnlösa. Vi har tyvärr gjort 2 IVF o 3 FET utan resultat. I väntan på vårt 3:e IVF nu i höst blev vi gravida spontat, den graviditeten slutade tyvärr i missfall i vecka 8, i måndags... Känns oerhört tungt, men snart kommer jag förhoppningsvis att kunna tänka positivt på detta. Nu vet jag att jag kan bli gravid i alla fall. Helt plötsligt kan det ske spontant även fast man misslyckats med en massa försök så ge inte upp!!

Kram från en ledsen och slut Linusida som hoppas att ljuset i tunneln visar sig någon dag....

• Cosette

Hej på er!

Jag ser att många får insemination under tiden ni väntar på IVF.
    Vi är uppsatta nu i vår på IVF undertiden får jag ta Pergotime, det verkar som om man får olika behandlingar beroende på vart man går. Vi går i Västerås några fler som går där?

Linusida tråkigt med ditt missfall jag vet hur du känner dig, har själv fått missfall i
    vecka 12 efer att ha blivit Gravid spontant. Vi måste tro på att ljuset kommer även om det känns hopplöst just nu.

Kram Kram...

Svar på tråden Jaha, då är man oförklarigt barnlös då...