Britax Two way. Åsikter?
Bra eller dålig? Funkar den för en bebis på 9kg (som är den nedre viktgränsen), eller är den för stor? Är Hi way bättre?
Tacksam för alla svar!
Bra eller dålig? Funkar den för en bebis på 9kg (som är den nedre viktgränsen), eller är den för stor? Är Hi way bättre?
Tacksam för alla svar!
Som jag förstått det passar den bäst att byta till när det äldre barnet får småsyskon som behöver ärva den första bakåtvända stolen alt den första bakåtvända är urvuxen (ej babyskyddet allltså).
Vi köpte en Hi-way till sonen, tror den passar mindre barn bättre.
Men det bästa är väl att åka till en affär ocht testa stolen med barnet i, så får ni en egen uppfattning
Two way är en väldigt bra stol. Men precis som du skriver själv så är det en "stor stol". Den är öppen och vid, vilket gör att den funkar länge eftersom den sällan blir trång på bredden. Men eftersom den är så öppen så kan det bli vingligt för små barn.
Den passar oftast bäst till äldre barn, men det viktiga är ju att bebisen sitter bra, och att stolen sitter bra i bilen.
Så ta med både unge och bil till butiken och prova!
Jag skulle inte använda den till en bebis om jag åkte bil så mycket som jag gör. Har man inte egen bil och åker sällan borde den vara jättebra. Men småbarn sitter mycket bättre i hi-way. Mn 2-åring sitter bra i TW när han är vaken men inte när han sover. 5-åringen sov även bra i den!
Vi har en till stora sonen, lillan har testat att sitta i den en gång när hennes egen var nerkräkt, det fungerade bra, och då var den inte ens lutat. Men det var bara hem (inte långt hemifrån).
Vi köpte också vår efter en anan bakåtvänd.
Jag hade också köpt en Hiway. Ett litet barn sitter mycket bättre i den än i en Twoway (mina föräldrar har en sån) och den räcker länge den med. Vi har precis vänt vår äldsta, han har suttit i Hiwayen fram tills vi vände honom när han fyllde fem (då var han drygt 110 cm lång och ingen spinkis).