• lillabebben

Tips på pyssel med 21-månaders!

Dottern började på förskola för en månad sedan och nu har dagisbacillerna gjort intåg här hemma. Dock inte hon som är sjuk utan jag.... Så, jag orkar inte gå ut så mycket utan tänkte försöka aktivera henne inomhus istället vilket är lättare sagt än gjort då hon är ett riktigt yrväder. Behöver alltså tips på pyssel. Kritor och sånt har vi. Igår köpte jag modellera men det skulle hon bara mata hunden med Är hon för liten för att leka med pärlor och liknande? Alltså trä pärlhalsband och sånt? Vad mer kan man pyssla med? Märker att hon har blivit lite pysslig och ägnade lång tid åt att klistra fast "ögon" på sitt duplo-lego. På dagis säger de också att hon gillar att pyssla men jag kan inte komma på vad man kan pyssla med så jag behöver alla tips ni kan komma med

• Svar på tråden Tips på pyssel med 21-månaders!
  • Caranlachiel

Fingerfärg kanske? Ger lite mer effekt än kritor så barn brukar uppskatta det.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Plärtan

Lekte med vattenfärg igår med min 18-månaders. Han målade både på pappret och på sina och mina händer. Låtsade att han målade nagellack på naglarna och sminkade tanter i tidningar. Vi hade jätteroligt, efteråt var det bara att ta ett mysigt bad ihop och tvätta av all vattenfärg!

• lillabebben

Fingerfärg var en mycket bra idé! Lillasyster på 3 månader råkade dock sitta lite för nära i babysittern så hon blev orange i ansiktet och fick ta ett bad även hon efter storasysters lek med färgen

Svar på tråden Tips på pyssel med 21-månaders!