• Dakine

Normalt efter förlossningen!?

Hur länge tar det egentligen att återhämta sig efter förlossningen?

Jag födde min son för 4 dygn sen, han vägde 4080 g och var 53 cm lång. En stor kille! Men jag känner mig helt slut :/ Orkar inte alls gå långa svängar, blir andfådd direkt. Det gör ont i underlivet, och känns som att det är påväg ut ngt mer. Känns som jag har en boll mellan benen ...

Vill komma i form så jag kan njuta av mitt underverk!! :S

• Svar på tråden Normalt efter förlossningen!?
  • kakmamman

Lägg dig ner och mys =)..
    JAg fick också en stor pojke.. dock med kejsarsnitt, men man mådde ju inte bättre av det..

Den första tiden är lite jobbig fö alla kan jag tänka, en hel omställning.. anfåddheten bör försvinna snart =)

Njut nu medans bebisen mest ligger still =D..

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • fredda100

Det är inte alls konstigt att du är trött och tagen så kort tid efter förlossningen. Det är ju något verkligt stort och omvälvande du har varit med om, både psykiskt och fysiskt!
    Man räknar medicinskt med att den normala barnsängstiden sträcker sig till 42 dagar efter förlossningen.
    Så lång tid är normalt att det tar innan man har återhämtat sig, hormonerna har stabiliserat sig, och du har kommit in i det nya familjelivet.
    Så misströsta inte, kroppen kommer att läka, men det är inte bara att föda och sedan springa vidare direkt...: )
    Njut av din bebis under tidenGlad

• MrsEnglund

Ja det tar ju lite tid. Jag var väldigt aktiv under graviditeten och veckan efter förlossningen gick jag bara ut en kvart om dagen kanske.

Efter en vecka känndes det mycket bättre, och efter två hade jag inte ont längre.

Jag joggade första gången 2-3 månader efter förlossningen, men det är långt ifrån alla som kan. Om du vill komma igång så fort som möjligt så kan du redan nu börja med knipövningar. Varje dag, flera gånger om dagen.

Svar på tråden Normalt efter förlossningen!?