• Sossiq

Bästa Barnförsäkringen, vad tycker ni?

Satt här och ville än en gång försäkra våra barn, dom har varit försäkrade tidigare men pga studier har vi haft tillfälligt borta försäkring på barnen.

Men nu känner vi att vi vill öppna en ny barnförsäkring men så fanns det ju en hel uppsjö att välja på...

Försäkringen ska omfatta skador och vanprydda ärr

Förälder dör

Sjukdomar och invaliditeter

Arbetsoförmåga

Alla barnen

Tandskador

Sjukhusvistelse mm

Vad har ni för erfarenheter av olika försäkringsbolag och vilken anser ni vara det bästa bolaget...?

Vore jätte tacksam om ni kan dela med er av era erfarenheter... Tack =)

• Svar på tråden Bästa Barnförsäkringen, vad tycker ni?
  • sol1

jag har folksams barnförsäkring och jag är jättenöjd med den jag själv hade den också som barn och jag fick ut bra ersättning för olika saker på mig själv. har även utnyttjat den på två av mina tre barn och jag är nöjd.

har även pratat med en som säljer försäkringar och han säger att folksam och trygghansa har dem bästa barnförsäkringarna ((han säljer försäkringar från ett helt annat bolag än dessa två)

hoppas du hittar nån som du tycker verkar bra

• mapo51

Vi har valt TryggHansa till vår son, och kommer att ha det till nästa barn också.

Du kan jämföra försäkringar på www.konsumenternasforsakringsbyra.se och se vad som gäller för de olika bolagen.

Sen är det bara att ansöka och se om du får barnen godkända för sjukdomsdelen, det är där som man kan få undantag och bli nekad pga sjukdomshistoria.
    Det är pga det som rekommendationen är att man aldrig ska ta bort en personförsäkring som har fått godkänd förrän man är godkänd för en ny.

• Shea 1

Trygg Hansa anses nog av många vara den bästa, men nu när jag skulle undersöka saken för nyfödde sonens del så visade sig Lärarförsäkringar vara ett väldigt bra alternativ då sonen nekades försäkring av alla andra (han har vissa medicinska problem).
    Lärarförsäkringar kan man ha om man är medlem i lärarförbundet, men de andra fackförbunden har kanske också barnförsäkringar. På de fackliga försäkringarna krävs ingen hälsodeklaration, och på just lärarförsäkringar är det Folksams försäkring som ligger i botten (så den går att jämföra med Folksams).

Att inte ha försäkring under en period är inte bra, om något hade hänt era barn under denna period hade ni ju dels varit utan skydd, dels blir det väldigt svårt att kunna teckna försäkringen igen. Vissa saker kommer dessutom vara undantagna om barnet är över 6 år, oavsett om det är kärfriskt just nu eller inte. Men jag fattar ju såklart också att ekonomin kan vara riktigt ansträngd så att man faktiskt inte har råd.

• Shea 1

Nä, nu var jag allt ute och cyklade, före 6 månaders ålder ska tilläggsförsäkringarna såklart tecknas, inte 6 år...

Svar på tråden Bästa Barnförsäkringen, vad tycker ni?