AVA Tammerfors?
Såg på AVA`s hemsida att de har en klinik i Tammerfors och jag funderar på hur man enklast tar sig dit?
Såg på AVA`s hemsida att de har en klinik i Tammerfors och jag funderar på hur man enklast tar sig dit?
Hej..
Till Tammerfors går det att flyga från Arlanda. Alt. att ta en av färjorna från Stockholm till Åbo. Därifrån har du några hundra meter till buss och tåget, det är vilket som. Bussen stannar utanför kliniken och från tåget i Tammerfors är det en kort promenad till kliniken. Det går även en buss från flygplatsen direkt till torget där kliniken ligger. Det är mycket enkelt att resa till Tammerfors. Jag har själv provat alla alternativen, då jag besökt kliniken 4 ggr.
Lycka till!
Tack för svar, hur lång resa är det med buss/tåg då?
Såg även precis att det finns en filial i Åbo.
Babybaby..
Kanske 2 till 3 timmar, kommer ej ihåg, men du finner lätt både buss och tåg tidtabeller, om du googlar..
Hur lång tid är vänte tiden i Tammerfos? kan ni berätta lite om kliniken? donatorer ...
hmmm ... jag får min behandling just nu i AVA kliniken i Riga o där är väntetiden 0 månader (inga köar).
Det var ingen väntetid alls vid klinken förra året. Jag fick en donor utsedd direkt vid mitt första möte där en gyn. check up. Så det beror nog på om man är lätt eller svår att finna en donor till.
Hej! Håller just på och försöker uppdatera mig ang äggdonation, har precis börjat så vet inte så mycket än. Vi har gjort ett par misslyckade IVF-försök och ska fortsätta med några till men inte så hoppfull att det fungerar. Pgr av min plder kommer vi behöva åka utomlands. Skiljer det sig mycket i väntetid mellan olika kliniker? Måste man åka dit många gånger (förmöte, behandling, insättning etc)? Vad kostar det ungefär?
Har tänkt att kontakta någon klinik men är inte där än, vill först bara få en uppfattning om själva processen.
Lycka till ni som har planerat att åka iväg på ÄD!
Tea, Det är bra att göra sig en egen uppfattning om klinikers sätt att arbeta och vad som ingår och inte. Visst gillade jag AVA Finland, men efter att blivit mer luttrad inser jag att det finns minst lika bra eller bättre kliniker i Europa, betydligt billigare och erbjuder mer än AVA klinikerna gör.
Googla och sök,, jag har själv slängt ut över 30 förfrågningar till olika kliniker det senaste året, efter AVA..
Till vissa kliniker behöver man inte göra ett förbesök, man skaffar sig en gyn som gör VUL en, dvs. kollar slemhinnan osv.. Vissa kliniker har inkl. medicinerna i priset andra inte, och medicinerna kan vara dyra,,
Vissa kliniker erbjuder alltid assistant hatching, blastocyst embryon och hos andra är det extra kostnader..
Lycka till
Tack! Ja, det verkar som att det behövs göras en liten efterforskning innan. Eftersom vi ska fortsätta testa IVF ngr gånger så känns det för en gångs skull inte så stressigt, att vi i lugn och ro kan ta några veckor och försöka få kläm på detta.