• trollet83

Köpa bilbarnstol online?

Någon som kan tipsa om bra sidor som säljer bilbarnstolar online?Får gärna vara från utlandet bara de kan frakta hit till Sverige!

• Svar på tråden Köpa bilbarnstol online?
  • tinis77
    trollet83 skrev 2010-09-28 19:50:54 följande:
    Någon som kan tipsa om bra sidor som säljer bilbarnstolar online?Får gärna vara från utlandet bara de kan frakta hit till Sverige!
    Ingen aning, men om du beställer från utlandet så ska de oftast vändas framåt vid 10 kg.. Varför kan ni inte köpa i butik?
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • cicci85

Jag skulle föredra att prova i bilen först, tråkigt om stolen inte passar och man inte får lämna tillbaka den...
    Men här är en bra stol som säljs till nedsatt pris http://bilia.jetshop.se/britax-multitech-2010-p-242.aspx

Skulle inte beställa bilbarnstol från utlandet, vill du inte ha en stol som funkar bakåtvänt till minst 5 år?

• trollet83

Vi har redan 1 stol men ska ev. köpa en till o ha till andra bilar, tex om mormor eller morfar ska hämta nån dag på förskolan. Får se hur vi gör. Har kikat länge på en andra stol.Priset är en stor del varför vi vill köpa på nätet förstås.

• cicci85
    trollet83 skrev 2010-09-29 22:05:42 följande:
    Vi har redan 1 stol men ska ev. köpa en till o ha till andra bilar, tex om mormor eller morfar ska hämta nån dag på förskolan. Får se hur vi gör. Har kikat länge på en andra stol.Priset är en stor del varför vi vill köpa på nätet förstås.
    Mne det viktigaste måste väl ändå vara att den är säker? bakåtvänd=säker alltså Bättre att köpa en begagnad bakåtvänd än en ny billig framåtvänd Britax Twoway är väldigt bra som extrastol, den är på rea nu för 1700 kr tror jag det är!

Hur gammalt är barnet förresten?
  • trollet83

sonen blir 3 år nu i november..vill ha en stol som är enkel att flytta mellan bilarna..självklart ska den vara säker.

• cicci85
    trollet83 skrev 2010-09-29 22:13:05 följande:
    sonen blir 3 år nu i november..vill ha en stol som är enkel att flytta mellan bilarna..självklart ska den vara säker.
    Då skulle jag absolut köpa en Britax Twoway, den rymligaste stolen, funkar till 25 kg och minst 120 cm! Lätt att montera och passar i alla bilar! I den kan barnet åka bakåtvänt tills den väger för mycket
  • Cecci78

då är two way den bästa om han redan är 3. Jag tror inte du hittar en stol från utlandet som är bra till honom, de måste man ofta vända alldeles för tidigt och jag tror de är ganska korta i ryggen också. Britax Two Way är lätt att montera o passar i de flesta bilar och kan anävndas bakåtvänt länge för den är stor.

• Finesse

twoway kostar 1695 på barnens hus.. det är ju hur billigt som helst!

Ebba 071228, bebis bf 110216
Svar på tråden Köpa bilbarnstol online?