• villignu

Inomhus aktiviteter / lekar med 3 1/2 åring.

Jag är helt tom och okreativ när det gäller min dotter på 3 1/2. Snälla hjälp med bra och roliga, utvecklande inomhus lekar och aktiviteter som vi kan hitta på tillsammans efter dagis så livet blir lite roligare  

KRAMAR FRÅN OKREATIVA MAMMAN 

• Svar på tråden Inomhus aktiviteter / lekar med 3 1/2 åring.
  • Wera med W

Här är en okreativ mamma till. Har dock kommit på en del saker som underlättar tillvaron:)

Spela spel ! Äggspelet, Memory, Bokstavsspelet och sifferspelet från "Fem Myror"....
    Köp pysselböcker !!!
    Ett besök på Panduro - lim, paljetter, flörtkulor m.m. kan ge timmar av aktivitet.
    Just nu sitter min tjej och gör en bok. Har köpt färgade papper på Ikea även barnsaxar där, utrustat henne med lim och tidningar att klippa i - toppen !!!
    Leka doktor. Doktorsväska samt massa plåster kan aktivera länge. Glöm inte att alla dckor/nallar behöver vård !!!
    Dansa tillsammans.
    Vi har köpt en barndator som hon gillar, bra med alla bokstäver hon lärde sig.
    "Dora Utforskaren" finns som bra och pedagoska filmer eller spel.
    Bada. Länge.
    LAga mat, baka........

Lycka till :)

• villignu

Tack!! Idag har vi hunnit med att leka doktor, baka och bada läääänge. 

Fler tips mottages gärna! Det här var ju kul!  

• Carita01

Jag kan tipsa om The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm. Där går många småbarnsföräldrar med sina barn och hänger och umgås stillsammans. De gör hand- och fotavtryck på era bebisar eller så målar de fritt och dekorerar andra keramikföremål. Studion har drop-in och så får man hjälp med avtrycken och att sätta igång. Blir jättefint och det är verkligen ett socialt umgänge!
    Jag har gjort koppar, tallrikar och fotoramar med mina barn när de var mindre. Blir hur snyggt som helst, och så håller grejerna till skillnad från annat som man brukar skapa tillsammans med barn. Ska snart dit igen för ena pojken tjatar ;0)
    Man gör avtryck med glasyfärger på riktiga keramikföremål på The Creativity House. Kolla själv på thecreativityhouse.se  :  De har nästan bara småbarnfamiljer hos sig.

Så beställde jag en doppresent av dem också till min lilla Anton ((nu 7år) så det kan man också beställa hon dem och de är helt handmålade :

www.babyprints.se/piggybank

Svar på tråden Inomhus aktiviteter / lekar med 3 1/2 åring.