• Anonym (bugaboo)

varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!

Som rubriken lyder, Varför snålar vissa när det gäller att köpa barnvagn?

Nu är detta mest riktat till dessa som använder barnvagn mycket och ofta.

Varför snåla och köpa ett fult åbäke som är använt av flera ungar innan ditt?
    Är det så svårt att spara ihop iaf en femhundring i månaden under graviditeten så kan du få en rätt så okej vagn för det priset.

Jag var student och hade csn och lyckades spara ihop 1000:- i månaden och sedan la jag till drygt 2000:- efter förlossningen och fick mig en fräsch och ny bugaboo.

sedan ser jag folk som jobbar och har råd och kör runt i teutonia vagnar från 1800 talet typ som 2-3 ungar använt innan och som dessutom är otymplig och galet ful och man kan inte låta bli att undra, varför? Varför inte ge lite extra på nåt man använder mycket för de kan omöjligtvis tycka att den vagnen är snygg även om de säger "att den duger"..

eller varför köper man B märken som ABC design typ då dessa har OTROLIGT dålig kvalitet. Köpte en sådan åt sonen bara för vi skulle på semester och vagnen blev helt obrukbar och skranglig efter 2 veckor!!

jag fattar inte..

• Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!
  • Shadilly

Alla kanske inte tycker tio papp för en vagn är en bra deal?

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • Thessla

Nu har folk olika prioriteringar i livet, många anser inte att vagnen är så viktig mer än att den är säker. Vill folk köpa begagnat så tycker jag att det är upp till dem och inget som skall ifrågasättas. Bugaboo är i mina ögon en av de fulaste vagnar som finns, oavsett om den är ny eller begagnad, allt är ju en smaksak.

• Anonym (oj oj)

Har råd att köpa vilken vagn jag vill men skulle ALDRIG köpa en bugaboo. Alla som jag känner som har den vagnen tycker att barnen sover dåligt i den för att den har en formgjuten sittdel. Sen vill jag hellre lägga pengar på resor och upplevelser som ger minnen för livet istället för en i mitt tycke ful vagn. Men alla väljer själva vad de vill göra för sina pengar och jag förstår inte vart du vill komma. Tycker du att vi alla ska vara robottar som gör samma val som du för att du "väljer rätt"?

• Anonym (bugaboo)
    Anonym (oj oj) skrev 2010-09-27 04:55:44 följande:
    Har råd att köpa vilken vagn jag vill men skulle ALDRIG köpa en bugaboo. Alla som jag känner som har den vagnen tycker att barnen sover dåligt i den för att den har en formgjuten sittdel. Sen vill jag hellre lägga pengar på resor och upplevelser som ger minnen för livet istället för en i mitt tycke ful vagn. Men alla väljer själva vad de vill göra för sina pengar och jag förstår inte vart du vill komma. Tycker du att vi alla ska vara robottar som gör samma val som du för att du "väljer rätt"?
    men har jag sagt det?

har inte sagt att alla ska köpa en bugga heller.. men det finns måååånga fina vagnar ute bland annat urban jungle, nyare teutonia modeller m.m men när man ser folk med fula åbäken med rutigt tyg a´la tidigt 90-tal så börjar man undra varför de ska snåla så..
  • Thessla
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 05:14:48 följande:
    men har jag sagt det?

har inte sagt att alla ska köpa en bugga heller.. men det finns måååånga fina vagnar ute bland annat urban jungle, nyare teutonia modeller m.m men när man ser folk med fula åbäken med rutigt tyg a´la tidigt 90-tal så börjar man undra varför de ska snåla så..
    Som sagt, många snålar inte utan väljer att köpa begagnat av andra skäl.
  • Anonym (bugaboo)
    Thessla skrev 2010-09-27 04:53:25 följande:

Nu har folk olika prioriteringar i livet, många anser inte att vagnen är så viktig mer än att den är säker. Vill folk köpa begagnat så tycker jag att det är upp till dem och inget som skall ifrågasättas. Bugaboo är i mina ögon en av de fulaste vagnar som finns, oavsett om den är ny eller begagnad, allt är ju en smaksak.

joo visserligen är det ju sant.. jag tycker fyra fasta hjul, vanlig sittdel m.a.o mellanmjölk svensson brio happy vagn är så brutalt ful så jag vill sticka ut mina ögon när folk kör dessa.. varför ens plåga sig med 4 FASTA hjul???

ett helvete att köra dem ju!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 05:16:49 följande:
    joo visserligen är det ju sant.. jag tycker fyra fasta hjul, vanlig sittdel m.a.o mellanmjölk svensson brio happy vagn är så brutalt ful så jag vill sticka ut mina ögon när folk kör dessa.. varför ens plåga sig med 4 FASTA hjul???

Tycker 4 fasta hjul är bätttre än dom där snurr hjulen jag.. Är helt EMOT snurrhjul...Går ej att styra kör åt alla håll o kanter, nej helt otympligt... Alla tycker inte som du... TYVÄRR!!!
    Inte nog med det, går knappt att köra på kullersten med dom där snurrhjulen utan att barnet for åt alla håll o kanter i vagnen...
  • Thessla
    Anonym (bugaboo) skrev 2010-09-27 05:16:49 följande:

Men det beror ju också mycket på vart man vanligen går när man är ute och promenerar. Bor man centralt och är alltid ute och går i stan, ja då är det smidigare men en 3-hjuling, men bor man utanför stan och går mycket på grusvägar t.ex., ja då är det skönare att köra en 4-hjuling. Allt är ju relativt.
  • Thessla
    Anonym (Suck) skrev 2010-09-27 05:21:11 följande:
    Tycker 4 fasta hjul är bätttre än dom där snurr hjulen jag.. Är helt EMOT snurrhjul...Går ej att styra kör åt alla håll o kanter, nej helt otympligt... Alla tycker inte som du... TYVÄRR!!!
    Inte nog med det, går knappt att köra på kullersten med dom där snurrhjulen utan att barnet for åt alla håll o kanter i vagnen...
    På 3-hjulingar kan man fästa framhjulet så att det inte snurrar runt, snurrande framhjul är till för att man skall kunna gå smidigt i butiker och dylikt.
  • Anonym (Suck)
    Thessla skrev 2010-09-27 05:23:02 följande:
    På 3-hjulingar kan man fästa framhjulet så att det inte snurrar runt, snurrande framhjul är till för att man skall kunna gå smidigt i butiker och dylikt.
    Ja fast jag tycker dom är helt osmidiga Glad Tur att smaken är som baken ..
Svar på tråden varför snålar ni och köper fula åbäken till vagnar??!