Ruta skrev 2010-09-24 20:19:33 följande:
Ja jag känner som du, skönt att inte vara ensam, samtidigt är det deprimerande att se hur det händer om och om igen. Så sorgligt!!
Vi har inte börjat försöka bli gravida igen, jag både vill och inte vill, är livrädd. Väntar på att min andra mens ska komma, sen kanske vi försöker. Men som det är nu har jag svårt att ens ha sex för jag blir bara påmind om allt som hänt.... Känslorna är så kluvna, hela kroppen skriker efter ett barn och jag vill inget hellre än bli gravid igen, samtidigt som det får mig att gå i tusen bitar av ångest och oro.
Skönt att du slapp skrapas, mår kroppen bra annars? Är det ingen infektion så kommer nog mensen som den ska. Jag oroade mig också för att den inte skulle komma, man har ju redan fått intyg på att saker kan gå fel så varför skulle det inte fortsätta???
Det var jobbigt att vänta på obduktionssvaren, tog 6 veckor för oss.
Vad fick ni? Kille eller tjej? Och jag antar att det var världens sötaste!! Det var våran lilla kille i alla fall. Vi är världens stoltaste över att kunnat producera något så fint
Ja verkligen att de händer nu när allt annat går framåt. Att man inte kan upptäcka detta innan. För jag sökte flera gånger akut utan att någon läkare hittade något fel...å sen en dag så var jag bara helt öppen när vi åkte in för att jag började blöda.
Jo kroppen mår bra annars. Vill bara att de ska sluta blöda snart.
Vi fick också en pojk..å som du säger så var han de sötaste jag sett. Så nu har vi stora krav att nästa ska bli lika vacker som honom....
Vi ska tillbaka till läkaren om ca 1 månad, å då har de gått sex veckor, så då får vi med svar på oduktionen och om de hittat något fel på moderkakan. Eftersom jag inte hade någon infektion så är de ju bara dessa två som de kan vara något fel på om de är något fel..
Tycker de är jobbigt just nu, för man ser bara gravida och nyförlösta barn hela tiden.
Samt att 2 st nära kompisar ska ha barn, då en av dem endast var 3 veckor före mig. Så att träffa henne komemr bli jättejobbigt ända fram till de att man själv blir gravid igen.