• Irrebus

normalt att kissa på sig vid hosta i v 39

Hej

är i v 39 och är förkyld. Så fort jag hostar och står upp," kissar jag på mig" är det normalt? Känns inget kul alls.

• Svar på tråden normalt att kissa på sig vid hosta i v 39
  • Michisen

Ja, tyvärr är det så att kombinationen av trycket neråt och hormonpåverkan gör att det är fullkomligt normalt att det läcker. Använd TENA och gör knipövningar.

Det är inte mycket mer att göra i nuläget.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Anonym (jag också)

Inte ovanligt eller onormalt, snarare tvärt om ... men få pratar om det för det är pinsamt att inte kunna hålla sig som vuxen.

Jag är gravid med mitt andra barn och det händer flera gånger i veckan för mig om jag nyser, hostar eller skrattar. Eller bara inte går och kissar direkt när jag blir kissnödig, det blir bråttom mycket fortare än vanligt och då kissar jag ner mig i värsta fall. Värst är när det händer i affären eller liknande. Inte alltid trosskydd hjälper heller om det är mer än några droppar och då får man smyga hem med blöta byxor och hoppas att ingen man känner ser det.

• Anonym (K)

Det hände mig flera gånger när jag väntade mitt andra barn och tyvärr också ett par år efter förlossningen, men sedan lyckades jag träna bort problemen. Använd Tena så länger, de håller hyfsat, i alla fall om man inte tappar kontrollen helt. 

Och håller med, att inte kunna hålla emot när man var ute var svinjobbigt men som sagt, det gick att träna bort till slut.

• Anonym (Mam)

Japp. Normalt. 

Knipöva så bör det försvinna inom rimlig tid efter förlossningen. Om det inte gör det så sök vård. 

• Anonym (jag också)

Så galet jobbigt detta alltså. Har en bit kvar till förlossning och det blir bara värre och värre för mig.

Nyser - kissar lite och hoppas på att det bara blir en eller två nysningar. Hostattack - allt från nån droppe till att jag måste byta byxor. Kräks - tömmer blåsan totalt oavsett var jag är. Ibland blir jag också illamående helt utan förvarning. Skrattar - chansning, kan gå bra men oftast inte om det var nåt som var riktigt roligt.

Värst hittills var skrattattack som övergick i rejäl hostattack inne på Ica med maken och barnet. Fick springa ut till bilen med helt nerkissade byxor och be till gudarna att ingen jag känner såg mig. Skämdes ihjäl och maken retas fortfarande med mig varje gång vi handlar.

Svar på tråden normalt att kissa på sig vid hosta i v 39