4mychildren skrev 2010-09-22 13:18:15 följande:
Jag kokade upp en dagsförbrukning och hade i en tillbringare i kylen med lock. Sen tog jag rätt mängd i flaskan och micrade det i ca. 30 sek. Så det blev lite fis-ljummet

Kokade vattnet tills barnet var 5 månader. Men jag vet även att om du har kommunalt rent vatten så behöver man inte koka vattnet men jag gjorde det ändå, för att vara säker liksom

Men om du vill koka upp vatten varje gång du ger bebis ersättning så låt svalna sedan i kallt vattenbad så det blir lagom varmt/kallt.
Vi kokade också upp en dagsförbrukning och hade sedan i kanna med lock i kylen, värmde sedan vattnet i micron.
Fast vi har väldans rent vatten i Sverige, fast man ska vara försiktig när man har egen brunn tydligen.
Vi gav sonen nutra och där stod det att det var väldigt viktigt att koka vattnet innan, jag ringde dock och pratade med dom om hur viktigt det var och då sa kvinnan jag pratade med att som företag så måste de säga att man ska koka vattnet eftersom de även säljer nutra i andra länder men att generellt i *Sverige så behöver man inte koka vattnet eftersom det är rent.