• Fröken85

Britax two-way till 3-åring? Vad tycker ni?

Letar efter en vändbar stol till min (då) 3-åring. Hittade en Britax two-way, är den bra? Smidig att plocka i och ur?
    Har tittat på Acta Gracos motsvarighet , Cosmic comfort, också. Någon som tycker bu eller bä?

Gärna snabba tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-20 12:55
    Kan ju förklara situationen lite mer. Detta blir en stol som kommer att användas till eller från dagis i makens bil. I min bil har vi en Britax hi-way som kommer användas tills det är dags för bältesstol. I vår kommer ett syskon som ska få dotterns gamla babyskydd i min bil och ta över vår 0-4-års bilstol i makens bil. Alltså behöver dottern en ny åka-till-dagis-stol. Det känns som mest vettigt att köpa en som hon kan använda framåtvänt sen också. Eller tänker jag fel?

• Svar på tråden Britax two-way till 3-åring? Vad tycker ni?
  • Småtokig

VI har en two-way till våran son som är 3,5 år. Men när det blir dags för framåtvänt åkandade så kommer vi inte att använda two-wayn utan då kommer vi att köpa en stol som är till för just det.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Fröken85
    Småtokig skrev 2010-09-20 12:49:02 följande:
    VI har en two-way till våran son som är 3,5 år. Men när det blir dags för framåtvänt åkandade så kommer vi inte att använda two-wayn utan då kommer vi att köpa en stol som är till för just det.
    Av vilken anledning väljer ni att inte behålla two-way då? Bara nyfiken!
  • Joico

Two way är en jättebra stol bakåtvänt. Den är godkänd till 25kg och är störst på marknaden vad gäller ryggens längd och stolens rymlighet. Med en Two way kan barnet åka säkert och bakåtvänt länge!

Däremot fungerar den inge vidare framåtvänt, precis som alla andra vändbara stolar. Ingen vändbar stol bör användas framåt. När det är dags för framåtvänt ska en bältesstol användas.

• suziz

Jag köpte en two-way till sonen när han var 3 år, eftersom den ju kan användas länge bakåtvänt så blev det en sådan. När han ska vändas och sitta framåtvänd ska han få en ny stol som är anpassad för framåtvänt åkande eftersom det är säkrare. Han är 4 1/2 år nu och sitter fortfarande bra bakåtvänt i two-wayen.

• Småtokig
    Fröken85 skrev 2010-09-20 12:56:37 följande:
    Av vilken anledning väljer ni att inte behålla two-way då? Bara nyfiken!
    Utav den anledning som annnan skriver. Den är inte lika säker framåtvänt som en stol som är till för enbart framåtväntåkande.
    ♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Fröken85
    Småtokig skrev 2010-09-20 13:03:52 följande:
    Utav den anledning som annnan skriver. Den är inte lika säker framåtvänt som en stol som är till för enbart framåtväntåkande.
    Bra att veta!! Tack!!
  • Trollie

Vi har gör som "Småtokig", använder den som bakåtvänd åt dottern, kommer att byta till en "ren" framåtvänd om ett par år. Allt pga av säkerheten.

• Finesse

Kan tillägga att barnens hus säljer nu Britax Two-way för 1695:-

Ebba 071228
  • Fröken85
    Finesse skrev 2010-09-21 11:10:01 följande:
    Kan tillägga att barnens hus säljer nu Britax Two-way för 1695:-
    Såg den på babyland för samma peng, därför jag blev intresserad Tungan ute
Svar på tråden Britax two-way till 3-åring? Vad tycker ni?