• hellekis

Majsvälling, var i England???

Jag hittar inte majsvälling någonstans! Det är bara ersättning hit och ersättning dit, men ungen blir ju inte mätt! och han äter inte tillräckligt med fast föda ännu!
    Hjälp mig :)

• Svar på tråden Majsvälling, var i England???
  • hellekis
    Agamemnon skrev 2010-09-19 21:08:25 följande:
    Välling så som vi känner det här finns inte i England. Gröt kanske?
    Det funkar inte :( han vill inte ha.
  • Agamemnon
    hellekis skrev 2010-09-19 21:10:12 följande:
    Det finns inte mycket du kan göra för jag skulle bli väldigt förvånad om du hittar välling. De brukade ge fångar i fängelsena "gruel", det är vad maken kallar dotterns välling. Hm, blaskig gröt (kanske så han kan dricka den)?
    ♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Agamemnon
    hellekis skrev 2010-09-19 21:10:12 följande:
    Mosad banan kanske är något (funderar bara så att han får i sig något iaf).
    ♥ Olivia 080308 ♥ BF maj 2011 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Karinski

Affaren Totally Sweden i London saljer valling. Tror man kan bestalla fran deras hemsida. Kolla!

• MajaVira
    Agamemnon skrev 2010-09-19 21:14:53 följande:
    Ah, jag trodde han var hungrig NU.
    Nähä - äter barn varje dag Förvånad!

Jag har ingen aning om vad leveranstiden är och det kostar ju en del med frakt, men om man vill ha svenska varor är det nog ett bra alternativ...
  • Blå Flygare

Om det är dyrt att köpa kan du göra egen välling genom att koka majsstärkelse (kokas  1 min) med vatten och när 'redningen' svalnat tillräckligt tillsätta ersättningspulvret. Vill man snabbapå det blandar man hälften redning med hälften kylskåpskallt vatten. Kan även göras på rismjöl och majsmjölsomförsta välling och senare på havremust (kanske svårt att få tag på om deinte har ngn vällingkultir), bovete ochså småningom vetemjöl mm.

Svar på tråden Majsvälling, var i England???