• gookie

Igångsättning

Jag e livrädd inför förlossningen och har varit på aurorasamtal. Jag blev igångsatt med mitt första barn pga att jag gick över tiden och ja det var kämpigt att bli det men jag e livrädd för att vara själv då det sätter igång vill ha kunnigt folk runt mig jag har långt till sjukhuset och min sambo jobbar långt bort. Jag har svårt att sova ligger och oroar mig för hur det ska bli när det sätter igång. 

Min BM sa att pga att jag har så mycket i bagaget(saker som hänt sedan innan)så trodde hon att det inte skulle vara några problem för mig att få igångsättning på 39+0. Aurora sa nej jag kan få komma in på BF och se om det e moget att sättas igång om det inte e moget gör dom det aldrig bara om det e medicinska skäl aldrig av psykiska. E det inte moget så sätter man aldrig igång om det inte e av medicinska skäl sa hon.Detta var på NÄL. Hur har det varit för er som fått igångsättning?

• Svar på tråden Igångsättning
  • Amarillo

Jag belv lovad igångsättning med min yngsta och det var inga problem alls, hon var BF till 22/9 och blev lovad igngsättning till den 15/9. Nu kom det igång av sig själv på natten ändå så det behövdes inte, men det varai nga problem med att få hjälp. Aurora hjälpte mig med detta tillsammans med BM och doc. Denna gång vill jag inte ha igånsättning, fast jag har maken jobbandes i 8 mil från hemmet och "mitt" BB ligger 5 mil från hemmet.

• gookie

Så konstigt för hon sa att dom aldrig sätter igång om det inte e moget då måste det vara av medicinska skäl. Konstigt att det e så olika...

• Succubusan

Min läkaren sätter inte igång mig förren kroppen mognat, ska dit på fredag och se hur det ser ut..är vecka 37+ 0 nu...att han inte sätter i gång innan är för att jag gjort KS förra gången och om man då forcerar en förlossning kan mitt ärr spricka (AJ)...så han vägrar innan livmodertappen öppnat sig lite..

Han säger att han annars hade satt i gång mig tidigare..märkligt att  Aurora säger så till dig, det stämmer ju inte.. men är förstås olika på olika sjukhus.

• emmapemma

Jag har fått tid till igångsättning tills på onsdag morgon. Min tapp är inte alls särskilt mogen, TYVÄRR! Då jag hört att det är bättre att bli igångsatt med mogen tapp, men jag antar att dom sätter igång mig ändå efter som jag på onsdag är i vecka 42+3 Alltså 18 dagar över BF.

Svar på tråden Igångsättning