Bilbarnstol som är "större"?
Jag vet att jag har läst här på fl om nån bilbarnstol som ska vara lite större, som ska va lättare o ha när de är lite äldre (bakåt vänd). Vet nån vilken det är?
Jag vet att jag har läst här på fl om nån bilbarnstol som ska vara lite större, som ska va lättare o ha när de är lite äldre (bakåt vänd). Vet nån vilken det är?
Britax Two-way är absolut störst, och just efter den kommer britax hi-way.
www.britax.se/bilbarnstol
Just ja, Two-way går som namnet säger att även vända framåt, men detta rekommenderas inte för den ger avkall på mycket säkerhet då (iom att den är kombinerad) plus att det bästa för barnet ju är att åka bakåtvänt så länge det bara går.
Vilken skulle rekomenderas köpa som första stol efter babyskyddet? Barnet är 9 mån.
Det finns en tråd under samma flik där man kan få väldigt bra svar av människor som kan sin sak, men personligen tror jag att Two-way oftast köps som tredje stol, dvs när t.ex syskonen ska ha andra stolen eller den andra stolen är urvuxen.
Vi köpte iaf en Hi-way till sonen, t.o.m den känden liiite stor i början, men med ett nackstöd vid längre resor då han somnade så fungerade det fint (åkte bl.a 130mil*2 förra sommaren, då sonen var 10 månader, och han klagade inte en gång
Vi måste också snart byta ut babyskyddet och har blivit rekommenderade Maxi-Cosi Mobi. Kan det vara den?
Vi var och provade lite stolar igår (Maxi-cosi mobi, Acta graco, Be Safe X3) och jag måste säga att det känns som våran kille kommer växa ur stolarna ganska snabbt. Han är både lång och tung och stolarna känns ganska små. Tror aldrig vi kommer kunna ha någon av dessa tills han väger 18kg utan vi kommer få byta tidigare.
Britax Two way är störst, och rekommenderas gärna till barn som vuxit ur din bakåtvända bilbarnstol. Two wayen möjliggör bakåtvänt åkande längre.
Men Two way rekommenderas kanske inte till barn direkt efter babyskyddet. Men om barnet är 9 månader så har ni väntat lite längre med att byta, så kanske TWn funkar. Prova! Det viktiga är att barnet sitter bra i stolen, att bältet hamnar rätt och att stolen sitter bra i bilen.
Men jag fundera på Britax Multi-tech, vet nån om den är bra eller är two way eller Hi-way bättre? Vilken skulle ni välja? Eller nån annan av annat märke.
Britax Multi-tech är en bra stol, precis som Hi-way.
Det bästa är att prova i bilen och med barnet. Alla stolar passar inte alla bilar och alla barn