PCO-s och graviditetstest.
Jag besökte barnmorska i början av juni där det konstaterades genom UL att jag har det klassiska pärlbandet på båda äggstockarna. Har även andra symptom som passar med PCO-s, som jag vetat om i flera år. Slutade med mina p-piller i juli för att se om kroppen kan komma igång men har därefter inte fått någon mens. Ser det inte som något konstigt eftersom jag inte lyckats få mens på egen hand överhuvudtaget, och att det dessutom kan ta lång tid att få tillbaka mensen efter pillerstopp. Har dock haft regelbunden p-pillermens under 7 år med p-piller.
Okej, nu till mitt "problem". Har under en veckas tid känt av molvärk och små "hugg" i nedre magregionen. Inte samma känsla som jag haft vid p-pillermensen. Har flera dagar även känt av smått illamående cirka 30 min - 1 timme efter att jag gått upp på morgonen, oberoende av om jag ätit eller ej. Gjorde ett graviditetstest i måndags, den 13 september som visade negativt. Funderar på att ta ett till inom några dagar men undrar i alla fall om någon har erfarenhet av att ett graviditetstest visat negativt trots graviditet vid PCO-s?
Tack på förhand.