Dr Brown lr MAM?
Vilken flaska tycker ni är bäst?
Jag har en dotter som sväljer väldigt snabbt och då sätter i halsen, samt får mycket luft i magen och då knip. Behöver en flaska med mindre hål mm.
Vilken rekommenderar ni och varför?
Vilken flaska tycker ni är bäst?
Jag har en dotter som sväljer väldigt snabbt och då sätter i halsen, samt får mycket luft i magen och då knip. Behöver en flaska med mindre hål mm.
Vilken rekommenderar ni och varför?
DrBrown har det minsta stl på hålet i minsta stl, det var den enda stl som funkade på henne i början fast hon var två-sex mån.
Oj,det där är nog en smaksak men jag har användt mam´s antikolik flaskor från start och min tjej har aldrig haft nåt problem med det minsta hålet. det är jättelitet.
DrBrown utan tvekan...
vi har både MAMs och Dr Browns till sonen och han är en liten herr gluffs gluffs. så han försöker svälja hela flaskan på en gång och massa luft lyckas han få i sig samtidigt.
MAM är den flaskan vi kör med hela tidn. tyckte inte att det var nå jätte skillnad mellan flaskorna. men browns flaska kan man inte skaka utan att det flyger ersätting över allt :S
Vi körde Dr browns de 2 första månaderna p ga att MAM-flaskorna satte han i halsen för att det kom för snabbt på något sätt ändå och magknipen kom. Efter 2 månader bytte vi till MAM och det funkar kanon!
testat både mam och dr brown, tycker dr brown är bäst.
men som sagt du kan inte skaka på brownflaskan för då flyger det mat överallt. ^^
Har aldrig testat Dr Browns men MAMS-(antikolik)flaska med napp strl 1 och den gillar inte min tjej ens nu när hon är 5 månader, det rinner alldeles för fort ur den och hon sätter i halsen och får in en massa luft!
Hade samma problem och blev efter många köp och försök kär i mam:s antikolikflaskor... Luften i magen försvann helt.. Inte pytte litet hål men de hade ingen betydelse alla problem löste sig med den flaskan.
Jag rekomenderar varmt dr brown. Vi testade med mam först men bytte till dr brown som vi tycker är den bästa flaskan vi har testat.
vi hade mam, men med våra flaskor följde det med en 0 napp, som var yttepytte hål på. Sen när vi köpte en till var det större hål, 1, på den. Sonen vägrade alla andra flaskor. Älskar mam flaskorna, så otroligt lättdiskade och bra med vid hals för mig som ibland (läs ofta) är lite skakig på handen när maten ska i
ja det verkar då vara väldigt olika. har köpt en mam idag och beställde dr brown igår så får se vad lillan tycker :)
Jag använder både och till lilleman.
Har dock inte märkt någon större skilnad direkt.
Vi började med Dr Browns flaska direkt efter amningen då var han 3 veckor och han hade kolik och jag kan verkligen rekomendera dr browns flaska. Men den läcker ganska ofta! Och många delar men den funkar och den är bra, Men som sagt minus poäng på att den läcker och många delar Och DYR!
Vi köpte startsettet. Då är det 3 st flaskor och 8 "sug"nappar, det kostade 399:- Då fick man en liten flaska som rymmer 120 ml och 2 st stora som rymmer 250 ml. Plus rengöringsborste. Och flaskan läcker bara när man skakar den upp och ner, så vi skakar den i sidled istället.
Det där med bubblor tycker jag beror på vilken ersättning vi kör. Semper 1 tyckte jag var tjock, klumpig och bubblig medans NAN 1 påminner om riktig bröstmjölk, tunn och utan bubblor. Och NAN funkar bäst för oss, men det där är ju även olika från barn till barn, men han blir mycket mättare på NAN.
Dr Brown all the way för oss.
Dr Brown funkar bäst.
För mkt luft i flaskan och så rinner det för snabbt med MAM.
Vet inte hur dr brown är alls. Men vi hade mam till sonen och det jag gillade med den är att man sätter på locket och skakar. Behöver inte pilla på nappen o "hålla för" för att det inte ska skvätta. Det kan ju vara viktigt om man är iväg o inte kan tvätta händena innan man ska blanda en flaska till den minsta bebisen som ska hållas borta från bakterier. Blir samma flaskor till nästa bebis.