lokisse skrev 2010-09-14 15:51:48 följande:
du far väll se till att katt och barn är pa olika platser när du nu inte fixar att halla ditt barn under upsikt.
jo supebra lösning, jag stänger in katten alt barnet i ett rum då eller?
Mmmmm det är ju inte plågeri?
Saga 79 skrev 2010-09-14 15:48:58 följande:
Nu blir jag lite förvirrad...
Först säger du att katten ibland skriker av smärta och att flickan bär den i halsen och i bakbenen etc.
Sen säger du att katten inte bryr sig och att den inte säger ett knyst.:-/
Ett barn på 18 mån kan gott och väl läras att det är fel att plåga ett djur.
Tycker verkligen synd om den där stackars katten...

Om du läser lite mer vad jag skrivit så ser du att katten finner sig i nästan allt och ibland har skrikit av smärta och ilska över att blivit lyft på fel sätt. Men allt hon gör mot katten har inte katten sagt nått om. Pffff
Sen vill jag också påpeka att detta har pågott sen barnet lärde sig krypa och har lärt sig massor.
Om katten led massor skulle katten ha låtit bli att lägga sig bredvid henne när hon är på golvet och leker. Om katten var rädd för henne skulle inte katten sova bredvid hennes säng på nätterna (inte kattens sovrum från början) om katten led massor så skulle hon inte vara så tålamodsfull med henne.
Jag frågade om tips på hur jag lär en 18 mån trotsig unge att inte bära. Om det är tjata som gäller. Jag bad inte om att få veta hur plågad min katt är (som ni aldrig träffat eller sett hur hon beteer sig), eller hur synd det är om henne som har en sån fruktansvärt elak matte.
Fast det är klart, när mina katter slåss så är jag väl en hemsk matte som låter dom få bestämma själva över sin inbördes rang och som måste placera barnet i rang och lära sig precis som dm gör med varandra att man ibland måste gå undan om man vill vara i fred, och vill man inte busa säger man ifrån och katterna imellan sker även det med klorna.
Ni andra med exemplariska barn (glömde att detta var FL) underbart att era barn aldrig ignorerat ett nej och som förmodligen bara behövt höra det en gång, som alltid vill vara under ständig uppsikt och som gärna låter sig sitta instängd i ex köket under hela tiden som det ska lagas mat, diskas och städas undan för att sedan bli instängd i nästa rum när det ska grejas där inne. Som alla har medfödd muskelkontroll och vet direkt att hur man bär andras djur (som någon skrev, mammas katt) Snart kommer det väl att jag uppfostrar en blivade smådjursdödare och som säkert med tanke på trots och selektiv hörsel nog är lite mentalt efterbliven och behöver BUP... :P
Å ja jag är så hemsk att jag låter min katt riva mitt barn på både armar å händer när hon är för hård i sina små fingrar, och nej katten är inte kloklippt längre för att just kunna göra ont om det behövs.
Ärr för livet. Hon kan trilla omkull på en kantsten och slå sönder huvudet också, inte tvingar jag henne att ha hjälm för det.
Får hon ett ärr på armen så fick hon. Inte så att det kommer vara det enda ärret och dessutom försvinner det med tiden isåfall.
Ni andra som faktiskt inte har "perfekta" djur eller barn, puss på er