• besaaa

16 ½ år och gravid.

Hej alla! Visste inte riktigt vart jag skulle vända mig så det blev hit.
    Kom nyss hem från ungdomsmottagningen, där jag fick reda på att jag är gravid.
    Tidigt, någonstans i vecka 5 bara förmodligen.
    Känner extremt mycket för att behålla, men nu undrar jag, finns det några fler 15,16 eller 17åringar här som är gravida eller blivit mammor i tonåren?
    Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden 16 ½ år och gravid.
  • BillyX

Det finns det absolut, bara kolla lite längre bak under denna flik.

• besaaa

Okej, tack! Glad
    Man känner sig så ensam om detta, här jag bor tittar folk snett på en för minsta lilla sak.
    Rykten sprids också med vinden, så jag känner att jag har omgivningen emot mig, men det kan väl egentligen kvitta.

• Thotis90
    besaaa skrev 2010-09-13 18:39:36 följande:
    Okej, tack! Glad
    Man känner sig så ensam om detta, här jag bor tittar folk snett på en för minsta lilla sak.
    Rykten sprids också med vinden, så jag känner att jag har omgivningen emot mig, men det kan väl egentligen kvitta.
    När jag blev gravid som 18-åring fick alla nys om det direkt, så jag förstår vad du menar. Det var nog lättare för mig eftersom jag då var äldre än nu, men samtidigt var det svårt med tanke på att förhållandet var väldigt stormigt (varför står på min pres).
  • besaaa
    MammaEmelie91 skrev 2010-09-14 09:57:55 följande:
    Fick min dotter 2 månader innan jag fyllde 17.
    Fick du stöd från dina föräldrar? Glad
    Jag berättade för "pappan" igår, han tog det ganska bra jämfört med vad jag hade trott.
    Men han vill såklart inte bli pappa nu, han blir 18 nästa april.
  • MammaEmelie91
    besaaa skrev 2010-09-14 15:38:11 följande:
    Fick du stöd från dina föräldrar? Glad
    Jag berättade för "pappan" igår, han tog det ganska bra jämfört med vad jag hade trott.
    Men han vill såklart inte bli pappa nu, han blir 18 nästa april.
    Stöd o stöd, har haft en väldigt udda relation till mina föräldrar i alla år så det var ju inte så att dom sa att dom stöttar o finns där för mig oavsett vad jag väljer. Dom sa ingenting i stort sett. MEN dom har inte vänt mig ryggen utan jag fick bo hos mamma sen när dottern föddas flyttade vi till min pappa som bor i ett stort hus ist för mammas trea :)
    mammatillebbaa.blogg.se - 19år & blivande 2barnsmamma!
  • besaaa
    MammaEmelie91 skrev 2010-09-14 15:41:09 följande:
    Stöd o stöd, har haft en väldigt udda relation till mina föräldrar i alla år så det var ju inte så att dom sa att dom stöttar o finns där för mig oavsett vad jag väljer. Dom sa ingenting i stort sett. MEN dom har inte vänt mig ryggen utan jag fick bo hos mamma sen när dottern föddas flyttade vi till min pappa som bor i ett stort hus ist för mammas trea :)
    Okej, jag berättade för min mamma igår och allt jag fick till svar var "Då får jag betala en etta till dig sen får socialen hjälpa dig för jag vill ha lugn och ro nu"
    Förstår inte riktigt, trodde faktiskt inte att jag skulle få det till svar då hon var väldigt stöttade när jag blev gravid och fick missfall förra året.
  • Harling1985

Jag blev mamma fyra månader innan min 16 år dag,å jag ljuger om jag säger att det bara är enkelt.

Men vill man så fixar man det, en väldig omställning... 
    Men den bästa omställningen i mitt liv.  

Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
  • MammaEmelie91
    besaaa skrev 2010-09-14 15:45:28 följande:
    Okej, jag berättade för min mamma igår och allt jag fick till svar var "Då får jag betala en etta till dig sen får socialen hjälpa dig för jag vill ha lugn och ro nu"
    Förstår inte riktigt, trodde faktiskt inte att jag skulle få det till svar då hon var väldigt stöttade när jag blev gravid och fick missfall förra året.
    Försök prata med henne om det mer-
    mammatillebbaa.blogg.se - 19år & blivande 2barnsmamma!
Svar på tråden 16 ½ år och gravid.