• sara gerdrup

Någon som vet var man hittar spelet det händer med händer? eller ett liknande?

Jag vill hitta ett spel där man kan lära sig teckenspråk.
    hoppas någon vet.

• Svar på tråden Någon som vet var man hittar spelet det händer med händer? eller ett liknande?
  • pillsRgood

är det till dig själv eller till ett barn?

• Anova

Det finns ett kortspel som heter "Ge mig ett tecken" och ett memoryspel med tecken, de spelade vi på grundnivå då jag läste teckenspråk. Och det var väl först och främst att lära sig stödtecken, en är språket ganska komplicerat i sig och det är ju svårt att lära sig det genom spel.

Mitt tips är också att läsa en studiecirkel i teckenspråk, det är ett väldigt kul språk.

• sara gerdrup
    Anova skrev 2010-09-12 15:28:38 följande:
    Det finns ett kortspel som heter "Ge mig ett tecken" och ett memoryspel med tecken, de spelade vi på grundnivå då jag läste teckenspråk. Och det var väl först och främst att lära sig stödtecken, en är språket ganska komplicerat i sig och det är ju svårt att lära sig det genom spel.

Mitt tips är också att läsa en studiecirkel i teckenspråk, det är ett väldigt kul språk.
    Jag tänkte ge spelet i julkapp
  • Lange

Hej
    Jag har ett i princip nytt spel till salu, där man lär sig teckenspråk.
    Det Händer med Händer heter det. 
    Kartongen är lite sliten i kanterna, men själva spelet är i princip oanvänt.

Svar på tråden Någon som vet var man hittar spelet det händer med händer? eller ett liknande?