• Silvia2012

Äntligen gravid!!

Testade positivt igår med testlagrets stickor -3 BIM, och det var en stark och tydligt testlinje. Testade i kväll igen och fick även nu ett tydligt streck. Kan knappt tro att det är sant men jag antar att jag är gravid efter alla försök. Har aktivt försökt bli gravid i tre år, och har tre inseminationer, ett ivf färskförsök och ett ivf frysförsök bakom mig. Vid ivfen plussade jag svagt, svagt på testdagen men fick kort därefter blödningar. Blev även gravid för flera år sedan oplanerat vilket slutade med tidigt missfall också (svagt positivt). Jag har aldrig fått så här starka streck som nu så nu hoppas jag att embryot har gottat in sig ordentligt i livmodern. Kan nämna att jag opererade bort ett myom som satt illa till inne i livmodern för kanske två år sedan och har ätit levaxin ett tag, har fått justera dosen från 25 till 50 µgr. Jag är så glad men samtidigt orolig för missfall. Enligt barnmorskan anses jag dock inte ha en förhöjd missfallsrisk.

• Svar på tråden Äntligen gravid!!
  • Svartangel
    Grattis :) hoppas allt går perfekt :) ser man va jag skriver förresten när jag skriver från mobilen?
  • Rosa socka

Wohooo! Stort, stort grattis

❤ Oliver april -09 , Lillasyster BF 101227 ❤
  • Juliii86

grattis till plusset

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Silvia2012

Tack för gratulationer! Hoppas det går hela vägen. Svartangel- ditt meddelande från mobilen syns! Gjorde ett clearblue digitaltest i morse som visade Gravid 2-3 v. Ska ringa till veckan och boka tid på mödravården, vilken glädje att äntligen få gå till mödravården!!!

• gosan77

Grattis grattis! Underbar känsla! Själv plussade jag idag 12/9, ÄNTLIGEN! Har  försökt bli gravid i 5 år, och har tre inseminationer, tre ivf färskförsök (nr 1 tog sig inte)  och två ivf frysförsök bakom mig och då varit gravid vid 2:a IVF i ca. 3 mån men efter det varit med om en akut op. med missfall en vecka efteråt. Varit väldigt traumatiskt och omtumlande år! Men skam den som ger sig... Är så otroligt glad men som du Zarah2010 kommer vara orolig under tiden... 

• Blomman1

GRATTIS!!!! Vad underbart att läsa!! Håller alla tummar jag kan för att allt går bra för dig nu! Hoppas du kan slappna av och NJUTA snart lite med. (förstår att det är svårt ibörjan) Lycka till! {#emotions_dlg.flower}Glad

• Silvia2012

Tack så mycket för alla gratulationer!! Det värmer verkligen och gör faktiskt att jag känner mig lite lugnare. Jag har ständig mensverk men barnmorskan säger att det är helt normalt och att det är livmodern som växer, medans jag efter alla besvikelser automatiskt kopplas ihop mensvärk med mens. Försöker nu tänka om att det faktiskt är ett gott tecken. Andra graviditetstecken jag har är lite svullna bröst och uppsvälld mage och inte minst frånvaro av blödning. Gosan77- jag håller tummarna för dig också, hoppas att vi båda kan sluta oroa oss och börja njuta av att vi faktiskt har ett litet liv som växer inom oss. Många kramar till er alla! 

Svar på tråden Äntligen gravid!!