Ebba 27 juli skrev 2010-09-10 18:51:22 följande:
Tack för svaren. Vet inte varför hon var tillväxthemmad. Hon har höftluxation och har därför en "von rosen skena" Ska ha denna två veckor till därför har vi inte kunnat mäta henne. Men jag tycker det ser ut som hon vuxit på längden också. Mvc föreslog sisst att jag ska prova och ge flaska med min urmjölkade mjölk efter amning. En läkare jag träffade förra veckan sa att jag skulle avakta några veckor och ökar hon då fortfarande långsam så ska jag börja med ersättning + fortsätta amma. Vill hälst slippa hålla på och mjölka ur och ge flaska. Men det viktigaste är ju förståss att hon går upp i vikt!
Har även haft en hel del magont/kolik och gråter på kvällarna och har mycket gaser i magen.
Mina tjejer hade inga andra problem än vikten, lite magproblem som alla (använde semperdroppar).
Ersättning är bra, mjölka ur tar ytterligare på dina krafter. Det råder en stor amningshysteri, jag fick själv enbart ersättning. Jag var " det friskaste barn som funnits" hade ingen frånvaro dag från lekis, låg- och mellanstadiet.
Mina tvillingtjejer fick sin första förkylning när jag helammade dem så det hjälpte inte heller.
Lycka till!