• Tallkotten

maxi cosi mobi

någon som har maxi cosi mobi vad tycker ni om den??

• Svar på tråden maxi cosi mobi
  • Skumboll

Vi har en mobi till vår treåring, tror han fick den när han var 10 månader. Den har funkar lika bra när han var liten som den gör nu. Jag gillar den, speciellt att man lätt kan justera lutning. 

♥ Simon ♥
  • sahara sahara

Jag gillar att man kan justera lutningen och dottern (10 månader) sitter bra i den. Däremot gillar jag inte att jag har fått olika besked från Babyland (där jag köpte den) och Maxi Cosis kundtjänst om hur den ska sättas fast i framsätet. Ska den lutas på instrumentpanelen eller inte? Ska stödbenet var utfällt eller inte? Dessutom tycker jag att den glider lite mot sätets ryggstöd - det finns ingen motkraft som förhindrar det. Remmarna drar den mot ryggstödet, samt neråt i sätet. Men i baksätet är den säkert jättebra.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • ozapoza
    sahara sahara skrev 2010-09-10 14:05:25 följande:
    Jag gillar att man kan justera lutningen och dottern (10 månader) sitter bra i den. Däremot gillar jag inte att jag har fått olika besked från Babyland (där jag köpte den) och Maxi Cosis kundtjänst om hur den ska sättas fast i framsätet. Ska den lutas på instrumentpanelen eller inte? Ska stödbenet var utfällt eller inte? Dessutom tycker jag att den glider lite mot sätets ryggstöd - det finns ingen motkraft som förhindrar det. Remmarna drar den mot ryggstödet, samt neråt i sätet. Men i baksätet är den säkert jättebra.
    I instruktionshäftet står det att den skall lutas mot instrumenpanelen. Vad sa Maxi-Cosi när du talade med dem? De borde ju veta bäst tycker man.
    Vi har nämligen funderat på samma sak, tycker det blir lite konstigt när den är så långt fram.
  • cicci85

Jag har tänkt köpa den två gånger Men första gången valde jag en Britax Secura istället eftersom den var rymligare. Andra gången valde jag en Britax Multi-Tech istället, den var oxå mycket rymligare! Mobin har ganska låg rygg och är trång vid axlarna. Jättenöjd med stolarna jag köpt är jag iaf!

• Omorfia
    sahara sahara skrev 2010-09-10 14:05:25 följande:
    Barnsäkerhetsbutiken i Stockholm monterade Mobin i framsätet på vår bil - med stödben och lutad mot instrumentpanelen.

Tycker att dottern sitter bra i Mobin.
  • Lulle08

Vi är jätte nöjda med den !
    Enda nackdelen i våran bil är att den tar rättså stor plats när den är monterad i baksätet.

Svar på tråden maxi cosi mobi