• wilhelm07

ajajaja...Hemorrojder!!!

Ajajaja...Min son är 5 månader och för drygt en månad sen dök det upp en sån där otäcking i baken och jisses vad ont det gör mest hela tiden....

Några tips på att underlätta "dagliga behoven" och minska smärtan??

• Svar på tråden ajajaja...Hemorrojder!!!
  • Liten måne

Dels finns det olika saker på apoteket att köpa Och dels så måste man se till att inte ha för "hård" avföring och jag har för mig att motion kunde hjälpa.

• Urtica

Lactulos, mängder av psylliumfrö och vätska, samt AC3 gör susen! Blir bättre redan dagen efter :)

• LinaRosell

hur märker man om det är hemorojder? när jag ska göra nr.2 gör det riktigt ont och det känns som det spricker....

• FruJohansson82

Hemmorojder är som små klumpar som hänger ut ur rumpan

• bizzziie

Nä, hemorojder behöver inte hänga utanför anus, de kan vara invändiga också. Jag opererade bort yttre och inre förra hösten (som jag fått efter graviditet för då 3 år sedan) o blev helt symtomfri, inte visste jag då att jag skulle bli gravid igen kort därefter och få nya!!

Har du hemorojder kan det kännas som att det spricker om du tar i och har hård avföring, det kan blöda ibland och kliar när det läker. Blir det flera kan man få lite svårt att hålla rent och det kan bli klåda pga det med. Det kan även bli lite otätt, alltså avföringsinkontinens. Men det är inte lika vanligt.

• drömmel

Hej
    är det någon här som vet om man kan få feber i samband med hemorrojer?

• FruJohansson82

Bra tips för att få bort dom??

• Erase

Testa omslag med ALSOL-LÖSNING. ( Absolut inte alsolsprit , det svider rejält !)
    Ta en stor kompress & dränk in i lösningen, "packa in" hemorrojderna och låt det sitta ! Byt så ofta du orkar, det ska vara rejält blött hela tiden. Torkar ut & läker. Ganska skönt med ett kallt omslag när det gör som ondast också. ISBINDA är bra också, iallafall mot smärtan. Blöt en vanlig binda i vatten, in i frysen och lägg i trosorna när den frusit.

• jagoduoentill

is binda???

e det verkligen så bra att gå runt med en kall grej mellan benen??? känns inte så va!!

det finns en salva som heter xyloproct (finns även i stolpiller) som bedövar smärtan och får hemorrojderna  att krympa

• Erase
    jagoduoentill skrev 2010-11-15 09:24:55 följande:
    is binda???

e det verkligen så bra att gå runt med en kall grej mellan benen??? känns inte så va!!

det finns en salva som heter xyloproct (finns även i stolpiller) som bedövar smärtan och får hemorrojderna  att krympa

JA isbinda är rekommenderat av sjukhusen. Jag vet, tro mig ! Har legat inne 1 vecka pga. dessa problem så dessa " råd" kommer rykande färska från sjukhuset & fungerar om man är lite ihärdig. 
    Isbinda är dessutom väldigt skönt när man är nyförslöst & öm i underlivet.  
  • Blomsterblad
    Erase skrev 2010-11-12 09:49:41 följande:
    Testa omslag med ALSOL-LÖSNING. ( Absolut inte alsolsprit , det svider rejält !)
    Ta en stor kompress & dränk in i lösningen, "packa in" hemorrojderna och låt det sitta ! Byt så ofta du orkar, det ska vara rejält blött hela tiden. Torkar ut & läker. Ganska skönt med ett kallt omslag när det gör som ondast också. ISBINDA är bra också, iallafall mot smärtan. Blöt en vanlig binda i vatten, in i frysen och lägg i trosorna när den frusit.
    Har en fråga, fungerar alsolsprit, fast det svider?
Svar på tråden ajajaja...Hemorrojder!!!