Livrädd att föda "ensam". Vill bli igångsatt
Jag är nu i v.30 (29+4) och väntar mitt första barn (som enligt ul ska vara en flicka) :)
Nu till problemet.
Jag tsm med min sambo i norrbotten och ska föda på sunderby sjukhus som ligger i Luleå. Min pojkvän har dock börjat skola dryga 100 mil här ifrån och är borta hela veckorna och kommer endast hem om helgerna. BF är 21 november och närmar sig mer och mer.
Ju mer tiden går inser jag att jag inte "klarar utav" att föda utan honom. Jag har INGEN annan jag skulle drömma om att ta med mig till förlossningen. Min sambo vill dessutom så fruktansvärt gärna få vara med. (Han har nog ångest att han kommer vara borta 5 dagar i veckan första halvåret av sin dotters liv utanför magen).
Nu vill jag verkligen bli igångsatt så man kan planera mer och ha honom vid min sida. Smärta är ingenting jag är rädd för, absolut inte! Däremot är jag som sagt LIVRÄDD att föda utan min sambo och är rädd att jag kommer få panik om han inte kommer närvara :S
Tror ni det finns någon chans till att bli beviljad för igångsättning?!?
Vissa kanske funderar varför vi valt att skaffa barn när han pluggar, men riktigt så har det inte gått till. Innan min graviditet startade så sökte min pojkvän in till denna skola (förra året). Sen har vi gjort provrörsbefruktning som så glatt lyckades (1:a Mars 2010). Midsommarveckan (2010) fick han veta att han tagit sig in på skolan. Och nu är han inne på sin första vecka i skolan. Han är planerad att gå skolan till midsommar 2011 och efter det har han fast jobb här i hemkommunen. Dessutom, om han hade tackat nej nu, hade risken vart vääääldigt liten att han skulle ta sig in igen. Och det är något han verkligen vill och jag har stöttat honom från dag ett.
Så tips, råd, jaa vad som helst. Jag vill verkligen inte föda utan min sambo vid min sida!! Det har tidigare känts som att jag fixar det. Nu, för varje dag som går. Blir jag mer och mer säker på motsatsen :'( Låter igångsättning som någonting dom skulle neka oss till direkt? (Vår BM på MVC tyckte inte alls igångsättning lät som en dum ide. Dock får hon inte bestämma).
Tacksam för svar!